dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Tillåtelse

Publicerad 2013-08-03 09:05:13 i Längtan,

Ger mig själv tillåtelse att drömma ibland. Om hur det blir den dagen vi får barn. När den lilla bebisen kommer, den första tiden. Hur den kommer att vara? Kolik? Ständigt sovande? Eller någonstans däremellan. Kommer den få svart hår som sin pappa? Eller bli linblond som jag var när jag var liten? Kommer pappans mörka ögon "vinna" över mina blå? Jag tror jag måste få drömma lite. För att påminna mig själv vad det är vi kämpar för. Bland alla uträkningar, hormoner och väntan på att få komma till st Göran. Så jag antar att vi egentligen knappt börjat. Men jag hoppas verkligen att vi ser ett slut på detta innan 2014 tar sin början.

Det är en fantastisk tanke att min man ska bli pappa. Det är en extra kittlande fin känsla kring det. Pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela