dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

2013

Publicerad 2013-12-31 10:46:08 i Allmänt,

Ja, vad säger man? 2013 var liksom 2012 en besvikelse. Iaf i ett överhängande hänseende. Det jag lever och andas. Ofrivillig barnlöshet. Detta hade jag inte väntat mig 2011. Inte under 2012 heller för den delen.

Har hunnit gå på 20 (minst) VUL, fått bekräftat att inget är fel varesig hos min man eller mig själv - iaf inte ur ett fertilitetsperspektiv, fått veta att jag absolut inte har pco, fått veta att det inte råder några tvivel om att jag har pco, ätit hormoner för fem, blivit gravid - åtta veckors lycka, fått missfall, stått i ivf-kö, provat att trycka sprutor i min egen mage, skrapats och sjukskrivits. Så mycket glädje och lycka kombinerat med sorg och känsla av att vara orkeslös gör att jag blir matt.

Vad har vi att vänta av 2014? Kan det bli värre? Kommer det bli bättre? Drömmer om att jag får summera 2014 som året då det hände, att 2014 blev vårt år.
 
Om jag får sia tror jag inte att pergotime kommer ge oss någon graviditet. Men jag tror att ivf är nyckeln, inte på första försöket, men kanske andra eller tredje. Jag tar med mig det, surfar på det hoppet och hoppas att komma igen detta nya år, med nya tag, ny glädje, ny ork. 
 
Gott Nytt År. 

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-12-31 11:53:08

Ja,precis som du så tror jag på ivf =).det KOMMER bli vår tur också..Det vet jag =).
Kram och gott nytt år!

Svar: Gott nytt år till dig med! Det verkar som vi startar ivf samtidigt?! Förhoppningsvis blir det sprutstart ca 20 januari (korta varianten) Nu j-r! :) Kram
Anna

Postat av: K

Publicerad 2013-12-31 16:59:50

All lycka till dig inför det nya året!!
Jag kommer fortsätta följa din resa och önskar att den så snart som möjligt får ett lyckligt slut.

Svar: Tack! Gott nytt år och kram till dig! :)
Anna

Postat av: Hanna

Publicerad 2014-01-01 12:04:07

Ja nästan iaf :).Ska på möte den 10 jan.Har äl då så får vänta till nästa mens innan vi är igång.Så ska väl komma igång runt den 22:a..Gissar på korta protokollet då min äl är "normal"..
Kram!

Svar: Då kommer vi dra igång samtidigt med korta. Jag vet ju inte när jag får äl, men om pergon fungerar borde det vara runt den 20e. Spännande, då får vi följas åt! :)
Anna

Postat av: Hanna igen

Publicerad 2014-01-02 09:01:44

Jamen va kul att vi ska köra samtidigt =)..

Svar: :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela