dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

CD 22

Publicerad 2013-12-07 23:24:57 i Allmänt,

På plats i nya lägenheten, fruktansvärt skönt.
 
Blödningen verkar ha avtagit..peppar, peppar. 
 
Längtar efter att må bra igen. Känna glädje och ork. Man kan inte vara på topp jämt. Men den här dalen har varat för länge. I fredags kom jag på mig själv över att ha ångest över jobbet på måndag. Måste göra något åt jobbsituationen. Annars kommer jag gå under. 
 
En vettig chef sa en gång till mig att man kan se livet som en pall på tre ben. 
Ett ben för jobbsituationen.
Ett ben för privatlivet.
Ett ben för fysisk hälsa.
 
En pall kan stå, om än svajigt, på två ben. Men på ett ben går det inte längre. Jag tycker det är en bra beskrivning. Och även om min fysiska hälsa är bra, är mitt privatliv upp och ner - p.g.a. missfallet och barnlösheten. Varannan tanke handlar om det. Privatlivetsbenet är avsågat - men jag kan inte hitta ett nytt, jag måste reparera det. Jobbbenet är avsågat totalt. Jag måste nog hitta ett nytt jobben. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela