dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Läkartid

Publicerad 2013-12-10 06:43:08 i Allmänt,

Åh - tänk vad livet gör med en. Naturligtvis började jag böla så att jag hade svårt att ens få fram varför jag var där. Hon sjukskrev mig på stört. Aldrig varit sjukskriven förut - förutom ett par dagar i samband med skrapningen i år. Men nu ligger lappen i min ficka, och jag behöver inte jobba mer i år.
 
Ska få träffa en kurator eller kbt-terapuet. Det beror på vad psykologiska enheten säger och tycker. Inväntar samtal från dem i veckan.
 
Jag har aldrig blivit så fint bemött av en läkare tidigare. Förut har det varit tvära kast till olika. Nya varje gång. Den här läkaren tog mig på allvar, lät mig gråta en skvätt innan jag fortsatte. Och det kändes faktiskt som att hon brydde sig. Anade tårar i hennes ögon, så jag antar att empati var en av hennes fina personlighetsdrag. Det har inte mina tidigare läkare haft. De har fokuserat på fackspråk. 
 
Tacksam över att flytten dessutom kunde resultera i en fin sjukvårdkontakt - kanske när jag behövde det som mest. 
 

Kommentarer

Postat av: Intejag

Publicerad 2013-12-10 11:32:03

Vad bra att du får bra hjälp!
Jag önskar själv i efterhand att någon läkare hade fixat kurator eller liknande till mig.

Hoppas det börjar kännas lite bättre!

Svar: Tack!
Anna

Postat av: Jennie

Publicerad 2013-12-10 13:48:38

Det är empatiska människor som hör hemma inom branschen <3

Svar: Eller hur!
Anna

Postat av: drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2013-12-10 18:35:36

Vad skönt! Tyvärr är det ju inte alltid alla som är såna...tycker snarare det är tvärtom tyvärr :( hoppas du hittar krafter snart igen!

Svar: Ja, det är underligt det där. Man kan ju tycka att läkare skulle tycka om att jobba med människor, och vara "people persons" - men verkar vara en egenskap som saknas mest hela tiden inom sjukvården...iaf läkare...
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela