dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Historia

Publicerad 2013-11-22 11:28:21 i Allmänt,

Hittade min egen blogg när jag googlade lite på pergotime. Intressant. Kanske att det borde skrivas mer om pergotime i så fall? Fick för mig att gå tillbaka och läsa om lyckan när vi blev gravida. Nästan så jag kände mig lite gravid en stund. Åh vad jag längtar tillbaka dit! Åh vad jag önskar att missfallet aldrig hänt! Kommer nog aldrig riktigt släppa det missfallet. Får ångest när jag tänker på att det kan hända igen. Eller när jag tänker på att det kanske inte blir en graviditet till - tänk om det var det som var vår chans?!

Nej, slår bort tanken. Så kan det ju inte vara. Klart vi ska bli föräldrar! Men när? Jag vill så förtvivlat gärna att "vi" ska vara tre igen.

Tung dag idag. Känner det i hela kroppen.

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2013-11-22 13:10:00

Ja klart vi ska bli föräldrar! Så är det bara :) skickar lite pepp och en stor kram och hoppas du känner dig bättre snart!

Svar: Tack! :) Trevlig helg! Smet lite tidigare från jobbet och ska vila och ta det lugnt i helgen, skönt ska det bli!
Anna

Postat av: Fröken Klänning

Publicerad 2013-11-22 16:22:29

Känner igen det där, missfallet är så förbannat etsat i mig, särskilt som januari, då vi faktiskt skulle fått bli föräldrar om allt gått bra, närmar sig.

Det kommer att gå, pergo fungerade ju en gång, få ska de väl göra det igen!

Svar: Jag har samma ångest inför april...fasiken, önskar att man bara kunde släppa det! Mitt "mål" är på något sätt att vara gravid innan april. Antar att du tänkt likadant.. Men du har rätt, klart det kommer gå - både för er och för oss...det måste det!
Anna

Postat av: Fröken Klänning

Publicerad 2013-11-23 07:56:36

Ja det är eller var målet. Just nu ser det inte ljust ut, men är jag inte gravid går remissen för IVF ialf, en klen tröst.

Som det känns just nu går det inte släppa att det blev så, kanske att den värsta känslan kan växa bort när man lyckas igen. Inbland vill man bara ställa sig och vråla över att det ska vara så förbannat svårt.

Svar: Jag förstår dig! Samma känsla här - dels att det ska vara så förbannat svårt, och dels att det dessutom resulterar i missfall..tungt. Fruktansvärt tungt.
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela