dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Ägglossning

Publicerad 2013-10-08 08:59:00 i Ångest,

Dagdrömmer om ägglossning. Vore så fantastiskt skönt om det kunde komma igång, och inte bli någon utdragen flera-månaders-process innan vi ens kan försöka igen. Är så fruktansvärt orolig över att det kommer bli så. Om någon bara kunde säga mig att om jag inte fått någon mens den 18 november så får du fuskmens på medicin med påföljande pergotime. Så vi iaf har en chans att ta oss tillbaka. Allt känns så fruktansvärt långt, långt borta nu! Alla chanser och möjligheter. Jag behöver dem, jag behöver den vetskapen att klamra mig fast vid. Känns som att det inte finns något annat i livet som är intressant eller med anledning stor att bry sig om. Jag håller förmodligen på att bli knäpp på riktigt.

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2013-10-08 12:36:18

jag vet inte om det är sant, men har läst att det är lättare att bli gravid efter ett missfall, eftersom kroppen vet hur den ska göra, typ. Hoppas det är så för er! Och att ÄL kommer igång förstås. Kram på dig, livet är orättvist, för orättvist

Svar: Tack, jag hoppas innerligt att det stämmer!
Anna

Postat av: Intejag

Publicerad 2013-10-08 13:21:43

Som Jennie skriver har vissa läkare sagt det till mig också. Mellan mitt första och andra missfall stämde det inte och mellan de andra och tredje stämde det dock. Och sen mellan tredje till den grav. tog det ca 5 månader.

Så det är väl som med allt annat inom detta område, det är så otroligt olika.

Men tummar och tår hålls för att det funkar på en gång! :)

Svar: Tack, jag hoppas att det stämmer. Att kroppen fattar direkt! Tänkte på en annan sak, har du regelbunden mens, när du skriver fem månader - var det fem försök? I min värld är inte månader och försök riktigt detsamma. Kom din äl/mens igång direkt efter missfallen?
Anna

Postat av: Intejag

Publicerad 2013-10-08 16:45:02

Vad bra att du regerade på det. Jag har en cykel på 33-49 dagar. Så egentligen kan man ju inte räkna i månader, som du säger. Jag har alltid haft lite svårt med allt det här med menscykel, tycker att det är lite smått invecklat. Så jag har förenklat det men att räkna månader. Men det blir ju lite fel räknat.

Min mens och ägglossning har kommit igång direkt efter, men då den är lite smått oregelbunden så har jag alltid tagit äl.tester.

Svar: Ok, då har du också oregelbunden. Och trots det fått tillbaka den. Det känns betryggande. Min har som mest varit 97 dagar, och som bäst 39 (under pergotimekur). Men har mestadels mellan 40-70 dagar ungefär. Fan att man som jag ska svårt att gravid, eller som du upprepade missfall - och dessutom en oregelbunden cykel. Bitterheten talar.
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela