dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Ångest

Publicerad 2013-10-05 07:00:00 i Missfall,

Vaknar och vill inte tro att det är sant. Vi måste börja om. Vi måste stå och se på också under denna babyboom bland våra vänner, fem stycken inom loppet av två månader. Jag får ångest. Panik. Vet inte var jag ska ta vägen? Vet inte hur jag ska klara det? Hur hanterar man ett missfall? Jag kan för mitt liv inte hitta en väg ur. Trodde det skulle bli lite, lite bättre för varje dag. Tyckte jag såg början på lite, lite bättre  igår - men idag är jag nere på botten igen. 

Kommentarer

Postat av: Intejag

Publicerad 2013-10-05 07:31:38

I något inlägg har jag skrivit att sorg är randig. Det tycker jag stämmer ganska så bra, ena dagen känns det bra och man kan le och ha roligt, andra dagar är det bara svart.

Svar: Ja det kanske är ett bra sätt att beskriva det på. Det visuella kan vara mer greppar än ord ibland.
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela