dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Avstannat

Publicerad 2013-10-17 12:26:44 i Allmänt,

Nu har det avstannat. Uppmuntrande sms och peppande samtal. Nu har det gått två veckor och folk har släppt det. Precis som kuratorn sa; alla andra är ledsna - men de behöver inte leva med det. Det här är er sorg. Ni kommer alltid att få leva med det. 
 
Nu tror folk att det är ok igen. Jag har börjat jobba. Verkar må bättre. Men gör jag det? Nja, ibland. Men egentligen inte. Vissa dagar mår jag precis lika dåligt - och vill gråta hejdlöst och bara krypa ner under täcket igen. 
 
Jag vet vad som är det enda som hjälper. Även om jag tror att jag alltid kommer sörja vår böna. och även om det bara blev just en böna. Jag vill bli gravid - det hjälper nog lite. men kommer det att hända? Och när i så fall? 

Kommentarer

Postat av: Intejag

Publicerad 2013-10-18 21:56:27

Känner igen mig mycket i det där du skriver. Att efter x antal veckor så har de andra gått vidare, men inte en själv.

Svar: Ja tyvärr glömmer folk fort.
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela