dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Bekant

Publicerad 2013-10-31 12:33:51 i Allmänt,

Så - sprang på en kollega som jag inte sett på några veckor men som jag - av någon anledning - anat är gravid. Mycket riktigt. Hon försökte dölja den lilla magen under en öppen stor kofta på en annars mycket smal kropp. Då var den dagen förstörd. VARFÖR bryr jag mig så mycket om vad alla andra gör? Men, det förstörde verkligen min dag. Fan.

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2013-11-01 14:25:51

Know the feeling. Inte just nu, men när man kämpar och allt går åt helvete så är bitterheten och avundsjukan, sorgen där på nolltid. Det konstiga är hur humöret kan växla i kampen om ett barn. För när man väl är gravid så försvinner alla onda tankar, förutom oron förstås. Men när man är mitt i skiten så är det jobbigt. Jag kommer nog aldrig vilja ha mer barn efter denna, enbart pga detta. Och oron. klarar inte oron. Fyfan.

Svar: Nej, det där är lustigt. All bitterhet försvann som genom att trollslag när man blev gravid. Men nu är den liksom tillbaka igen..kanske starkare än någonsin?! Oron kommer förmodligen också vara starkare nästa gång jag förhoppningsvis blir gravid. Men samtidigt tänker jag: "Jaha, nu har vi fått kämpa i 1,5 år för att bli gravida, får ett missfall dessutom. Nu MÅSTE det ju vara slut på eländet!?
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela