dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Blod

Publicerad 2013-10-23 13:05:24 i Allmänt,

Jag törs nu skriva att blödningen avstannat. Tredje dagen utan, men har hela tiden varit orolig att den ska komma tillbaka, igen. Men inne på tredje dagen så borde det vara ok. Tror jag. Hoppas jag.

Mysig middag igår. Skönt att kunna samla energi hos människor när man så väl behöver det. Jag behöver det ständigt nu. Ett löfte till mig själv: sluta lägga energi på människor som bara tar energi. Har ett par sånna i min omgivning. Tyvärr. Det har säkert alla. Men jag tänker avsäga mig kontakt med sådana. Inte uttalat. Man kan vara trevlig när man måste. Men jag orkar inte med folk som drar en djupare i skiten. Igår lyftes jag upp lite till ut skiten. Bra skit.

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2013-10-23 16:49:23

Jag sa faktiskt upp kontakten med några "vänner" så sent som i år. Det enda de klagade över var att jag aldrig ville umgås längre och bla bla bla och jag kände bara sådan press på att vara den perfekta vännen som kan gå ut och festa.

Så jag sa upp vänskapen. Kanske på ett fult sätt, men jag orkade inte ta det på annat sätt just då, jag mailade på facebook. Ha.

Och efter det så lyftes en sten bort från mina axlar, känner inte samma press längre på att vara social. Jag har mina kontakter och det kan gå 1 år och vi har ändå mycket att prata om .Det är såna personer jag vill lägga ner tid på.

Vad skönt att blödningen äntligen har avstannat. Ska ni testa med pergotime "i smyg"? Det gjorde ju vi en månad, eller ja, jag fick aldrig ultraljud så vi tog tabletterna ändå.

Var på ultraljud idag, allt var bra med magsäcken. Och det visade sig att det gömmer sig en pojke där inne. Jag hoppas du inte tar illa upp att jag berättar sånt här, isåfall får du säga det till mig, jag skulle förstå.

Kram kram

Svar: Det blir väl så, man når till en viss gräns och sen orkar man inte med människor som suger musten ur en, speciellt när man kämpar med något de inte förstår.. Jag förstår dig!
Ja, det är skönt att blödningen - peppar, peppar - verkar vara slut! Nästa mål - ägglossning! Det tråkiga är att man inte kan börja med pergotime förrän efter menen..annars hade jag nog gjort det nu och tagit in på hotell med mannen om 28 dagar - eftersom det är vad det verkar ta för mig att få en ägglossning mha pergotime, och för att vi bor hemma hos min svåger ;)...

Va glad jag blir av att höra att allt är bra! En liten pojke, va härligt! Jag hör så gärna, du är en av dem som fått kämpa - som vet hur det är - varför jag också kan glädjas med dig, du är en av dem som "förtjänat det" - låter jag knäpp? Ja, det kanske jag är? Jag hoppas jag får joina dig igen snart bara! :)
Anna

Postat av: Jennie

Publicerad 2013-10-24 08:04:05

Jag förstår hur du menar. Jag har några chatkompisar som försöker och jag kan inte annat än glädja mig å deras vägnar, men när andra blev gravida, som bara behöver titta på en karl, då kunde jag bara inte vara glad. Kändes mer som ett hån mot oss som har det lite svårare. Förstås inte deras fel, men ja, du förstår.

Men vad spännande ändå att åka iväg på hotell, då kan man ju verkligen fokusera på varandra och göra det till en riktigt romantisk stund :D

Håller tummarna att det är ägglossning på G och att det tar sig nu. Eller att du lyckas med pergo! Och hoppas du är lite extra fertil nu efter att ha varit gravid, om man får tro allt man läser så kan det ju mycket väl stämma.

Ha en bra dag!

Svar: Jag förstår precis vad du menar!
Vi får försöka allt vi kan för att göra det här lite roligare. Vore ju dock bra om man visste när ägglossningen skulle komma. Och den får gärna infalla på en helg. Om det nu ens kommer av sig själv..inte helt troligt..

Ha en din dag du med!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela