dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Ett par droppar blod

Publicerad 2013-10-21 18:05:54 i Allmänt,

Hoppas att det löst sig nu. Första steget att sluta blöda alltså. Ett par droppar idag, ett par futtiga droppar. Måtte detta vara början på slutet. Blöder jag på torsdag, när det har gått tre veckor, får jag ta och ringa gyn. Orkar inte. Det värsta är att det tagit fart för - när man trott att det varit över. Hoppas att this is it. Längtar till november så det gör ont. Vill komma till läkare. Vill att någon säger att allt ser bra ut. Vill komma igång med pergotime eller ivf. Vad som helst - bara vi blir gravida snart igen. Hoppas så innerligt att 2013 kan vända och att 2014 kan bli vårt år igen till slut. Hoppas. Önskar. Längtar. VILL!

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2013-10-21 18:48:45

Har ni provat puregon/sprutor eller är det pergotime eller ivf som gäller för er? 2014 ska bli både ert och vårt år, så är det bara! :)

Svar: Det har faktiskt aldrig varit tal om sprutor för vår del. Vet inte riktigt varför? Pergotime är definitivt ett alternativ. Det var ju så vi blev gravida denna gång. Vårt problem är att läkaren som skrapade vill att vi ska vänta 2-3 månader innan vi får pergotime av honom. Ivf-möjligheten har vi i november (eller bokad tid för första samtal kring det, när det faktiskt blir av vet jag inte riktigt? I samband med nästa mens antar jag). Och jag har slutat bry mig om hur det går till sen länge. Jag vill bara bli gravid. Men vi tänkte sätta press på läkaren den 5 nov - han som skrapade - för att se om det kan hjälpa oss att få prova igen medan vi återigen väntar på ivf... Jag håller med, så ÄR det bara! :)
Anna

Postat av: drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2013-10-22 06:09:51

Nä det var ju lite konstigt, eller kanske inte... jag trodde liksom att sprutor var nästa steg efter pergotime. Men om det nu funkar med pergotime kanske det inte är nån ide med sprutor? För pergotime fungerade inte på mig, därför jag fick börja med sprutor ju... Men helt rätt, sätt press! Fråga fråga fråga! Skriv ner allt och gå dit båda två...alltid lättare att hjälpas åt att fråga och fundera!

Svar: Jag vet inte heller? Ska peppra läkaren med frågor den 5e. Vara, i det närmsta sjukligt förbered. Nu jävlar tror jag sorgen gått över i kämparglöd! Hoppas det håller i sig! Hoppas iaf att sprutorna är lösningen för er!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela