dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Koncentrationssvårigheter

Publicerad 2013-10-29 14:17:03 i Allmänt,

Koncentrationssvårigheter är en annan ofrivilligt barnlös åkomma. Jag kan inte fokusera. Mina tankar glider hela tiden in på området: tänk om jag aldrig blir gravid igen? Tänk om jag är gravid? Tänk om jag får ägglossning snart? Tänk om jag aldrig mer får det igen? Tänk om pergotime inte biter på mig mer? Tänk om vi går igenom 20 ivf-försök och aldrig blir gravida? Tänk om jag kunde byta med någon, varför får vissa två och jag ingen? Varför? Tänk om?
 
Puh, tur att bloggen är anonym. Känner mig som ett psykfall med alldeles för ansvarsfulla arbetsuppgifter. Tänk om någon visste...! Tänk om jag aldrig blir gravid igen...

Kommentarer

Postat av: drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2013-10-29 18:20:28

Japp, man blir sjuk i huvudet ;) bara att konstatera...tycker också att det är tur att man är anonym, annars hade man inga vänner kvar, hahaha! Kram på dig!

Svar: Det är väl så. Och det är det som är skönt, man kan skriva precis vad man vill! ;)
Anna

Postat av: T

Publicerad 2013-10-29 19:39:40

Haha, usch ja. Känner igen det där. Är nästan rädd att skrämma iväg min man när alla de där tankarna kommer och man måste prata med någon om dem.

Svar: Ja, det stackarna, männen/partners får nog ta många smällar. Men så får det vara också, man är ju ändå två i kampen tackolov, inte alla som är det heller..
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela