dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Kurator

Publicerad 2013-10-02 11:29:00 i Missfall, Sorg,

Kuratorn igår på sjukhuset var inte den bästa upplevelse jag haft. Hon kändes mer intresserad av att själv prata än att låta oss prata. Plus att samtalet riktades främst till mig. Det stör mig. Det är vi som förlorat ett barn (det är så jag ser det, alla andra tycker kanske att det är ett embryo och inte mycket värt eftersom det inte var funktionsdugligt iaf - men för mig är det vårt första riktiga försök till ett barn). Det är inte jag som förlorat ett barn. Min man är lika ledsen han. Javisst det är jag som ska opereras. Javisst det är min kropp vi kommer få vänta på ska återställa sig. Men det är vi som gör det här. Det är vi som ska bli föräldrar. Det är vi som sörjer något ingen annan kan sätta sig in i, det är vår upplevelse. 

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2013-10-02 13:12:18

Så tråkigt, man tycker att kuratorer borde kunna sitt jobb. Kramar tänker på er hela tiden

Svar: Ja man kan tycka det. Eller så är jag hård, eller så passade hon inte mig men kanske någon annan - jag vet inte? Tack Jennie för att du tänker på oss!
dujaghanvi.blogg.se

Postat av: Intejag

Publicerad 2013-10-02 13:21:30

Vad synd att ni inte fick en bra kurator! Tror att det är jätte viktigt att ha någon utomstående att prata med, ångrar själv att jag aldrig tog steget. Då kanske man börjat må bättre lite fortare. Hoppas att ni hittar en ny som ni kan trivas med som ser och lyssnar.

Jag pratade med en klinikchef på kvinnokliniken och hon menade på att jag skulle söka kurator hos dem och ingen annanstans, för de andra har ingen "bra" utbildning. Då blev jag lite lätt irriterad, för jag menar på att allt handlar om personkemi. Utbildade kan ibland va de mest osympatiska.

Kram!

Svar: Ja jag tror också det är viktigt och personkemi och tilltro förmodligen det viktigaste. Jag hoppas vi hittar någon annan!
dujaghanvi.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela