dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Normal

Publicerad 2013-10-10 15:55:36 i Allmänt,

Är normal idag. Gick upp. Duschade. Åt frukost. Åkte till jobbet. Normal. Fram till att folk började fråga. Berättade för två kollegor, 10-15 år äldre, som jag har förtroende för. De hade båda fått ett varsitt missfall innan de fick sina barn. Känner mig glad att ha berättat för dem. Känns skönt att någon vet sanningen. Alla andra tror att jag hafinfluensa. Hatar att ljuga, men ärligt, vad gör man. 
 
Hoppas jag orkar prata om det mer och inför andra senare. Kanske hjälper det någon? Men just nu börjat jag grina när jag pratar om det. Så det går inte. Ser fram emot mina böcker. 

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2013-10-10 18:15:58

Kram! Vad skönt att ha kollegor att anförtro sig åt. Och att de har gått igenom samma sak.

Svar: Ja det var en oerhörd lättnad! Även om det förstås är tråkigt att de gått igenom samma skit så visar det på att det finns en dag efter ett missfall! :)
Anna

Postat av: Intejag

Publicerad 2013-10-11 08:04:42

Jag tror det är klokt att du berättat och "skönt" på ett sätt att de också vet vad det innebär. För ibland kan jag ha kännt att de man berättat för inte förstår och till slut kändes det som om jag ältade samma sak om och om igen och var rädd att kompisarna tyckte att man var jobbig. Förmodligen var det endast i min hjärna, men ändå. Så det är nog bra att det finns någon i närheten som vet hur det känns.

Visst var det även någon av dina kompisar som genomgått missfall? tyckte att jag läst det för nån månad sen.

Svar: Ja precis, har en vän som genomgått två i v 5-6. Hemskt! Hon är gravid nu, ca v 16! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela