dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Okänsligt

Publicerad 2013-10-28 15:57:43 i Allmänt,

Om man frågar någon vad de ska göra i helgen, och de är väl införstådda med "situationen", och svaret blir att "de ska mysa med sin bebis" så tycker iaf jag att det är jävligt okänsligt att skriva så till någon som har 1,5 års ofrivillig barnlöshet och 1 missfall bakom sig. Är det bara jag?Herregud vad man omger sig med. Upp på listan över människor som tar utan att ge någon energi, direkt. Note to self: ingen delaktighet i detta mer än nödvändigt. Släkt är svår att stryka helt. Men bra jävla nära är det nu. 

Kommentarer

Postat av: drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2013-10-28 16:52:35

Många idioter finns det, släkt eller ej. Folk är så okänsliga, tyvärr :(

Svar: Det gör ju det dessvärre....
Anna

Postat av: Intejag

Publicerad 2013-10-29 09:31:07

Det dumma med det svaret är ju att man fattar att de med bebisar gör sådant, det är som att svara
- Nej men jag ska borsta tänderna, duscha, kamma håret, se på tv denna helg.

Alltså helt onödigt att svara så tycker jag. Ännu mer onödigt när de vet vad ni går igenom.

Svar: Precis. Onödig information. "Vi ska bara vara hemma" hade räckt. Jag vet vad de gör. Don't rub it in!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela