dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Överlever

Publicerad 2013-10-11 09:11:41 i Ångest,

Överlever nog det här. Det trodde jag dramatiskt nog inte förrförra måndagen. och jag är vanligtvis långt ifrån en drama queen. Ska träffa min bästa vän i helgen. Hon som har peppat och stöttat mig igenom hela förra året. Hon är - som jag skrivit om - gravid. Nästan halvvägs nu. Jag saknar henne och längtar efter henne. Samtidigt som jag har lite ont i magen och ångest inför att träffa henne och framför allt hennes mage. På telefon behöver man ju inte se den. Men nu blir det mer påtagligt. Vet inte hur jag kommer reagera och må. Var ska man titta? Fast hon vet allt. Hon vet att magar är det värsta för mig. Någon med tips? 
 
känns konstigt att vara nervös för att träffa henne. Tråkigt. men jag kan inte styra det!

Kommentarer

Postat av: Intejag

Publicerad 2013-10-11 10:45:31

Jag har inga bra tips eftersom jag undvikit en av mina kompisar sen hon berättade att hon var gravid (fast det kan nog till viss del bero på att hon bara varit ihop med sin kille 4 månader och försökte på med uppmuntrande ord till mig som naturligtvis är mer sårande än uppmuntrande)

Så jag behöver nog tips hur man lyckas övervinna rädslan att träffas! :)

Postat av: Intejag

Publicerad 2013-10-11 10:45:35

Jag har inga bra tips eftersom jag undvikit en av mina kompisar sen hon berättade att hon var gravid (fast det kan nog till viss del bero på att hon bara varit ihop med sin kille 4 månader och försökte på med uppmuntrande ord till mig som naturligtvis är mer sårande än uppmuntrande)

Så jag behöver nog tips hur man lyckas övervinna rädslan att träffas! :)

Svar: Om jag någonsin har några tips lovar jag att återkomma. Men jag tror att det kommer bli väääldigt svårt..
Anna

Postat av: drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2013-10-11 14:37:41

"Kul" att hitta fler som bloggar om samma sak som jag bloggar om, även om det inte är en kul sits vi är i...

Mitt tips är att vara ärlig :) säg att det känns jobbigt...hon förstår nog! Skönt att ha en bästa kompis som du kan prata med, jag håller allt hemligt...lite jobbigt ibland!

Svar: Du har så rätt. Och henne kan jag vara ärlig mot. Vet inte varför hon lyckats vara ett så bra stöd med en 1,5-åring och numer med mage och nummer 2 på g. Men hon lyckas. Även om jag nu är lite nojjig inför imorgon... Det är trots allt skönt att hitta andra. Man känner sig inte riktigt lika ensam...
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela