dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Psyko

Publicerad 2013-10-08 17:00:00 i Försöknummer2, Glädje, Hopp,

Just nu måste jag verkligen framstå som ett riktigt psyko. Idag har jag slitits mellan hopp och förtvivlan. Och fram och tillbaka igen. Och det är precis vad den här bloggen är till för. Ett andningshål för mig. 
 
Det visar sig att jag har underskattat svensk sjukvård och bara tagit för givet att vi är körda på ivf-kliniken, iaf på landstingets bekostnad. Det visar sig att det är vi inte. För vi har fortfarande inga barn. Mailade ivf-kliniken i ren desperation. Hon beklagade vårt missfall och ska skicka en ny kallelse. En ny kallelse! Grät lite av glädje. Tårarna är aldrig långt borta för mig just nu...
 
Visserligen och säkerligen, blir vi satta i kö. Men vi är med i rullarna iaf. Om det nu inte plötsligt visar sig att vi kan själva (nåja - mha pergotime) igen. Känns som en oerhörd lättnad. Ivf kanske inte heller är svaret. Men vi är återigen garderade iaf. 
 
Glädje och hopp. Känns välbehövligt.

Kommentarer

Postat av: Fröken Klänning

Publicerad 2013-10-08 18:37:16

Men så underbart! Hoppas ni får en tid snabbt som ögat nu. Hur har det gått med att komma igång med pergo?

Postat av: Fröken Klänning

Publicerad 2013-10-08 18:37:17

Men så underbart! Hoppas ni får en tid snabbt som ögat nu. Hur har det gått med att komma igång med pergo?

Svar: Nej någon pergo är det inte tal om förrän efter en menscykel. Väntar fortfarande på kallelse till läkaren. Vi får se vem som hinner först, kliniken eller läkaren. Vi kör - på vad som helst. Bara vi får hjälp att bli gravida! :)
Anna

Postat av: Fröken Klänning

Publicerad 2013-10-09 06:06:21

Eller hur! Målet är gravid!

Svar: Japp, inget tvivel. Nu vill jag bara köra!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela