dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Tänkvärt

Publicerad 2013-10-14 20:53:52 i Allmänt,

I allt det här så vet man att man inte är ensam och att det finns de som har det tusen ggr värre. Det glömmer man när man är mitt uppe i det. Då ser man bara de som kan och de som "lyckas på första försöket". Det gjorde inte vi. Och när vi väl var där och det var dags för vår tur då var det ändå inte det. "En bok om ofrivillig barnlöshet" ger mig: det finns de som har det värre, vi är inte ensamma.

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2013-10-15 16:49:54

Jag läste något så väldigt smart. Även om det i mörka stunder är svårt att ta till sig.

"Accept what is, let go of what was and have faith in what will be"

Och sen var det något annat som jag inte minns ordagrant, men typ att ett nederlag är bara en liten del av livet.

Vill inte förolämpa dig på något sätt eller minimera din sorg, men dessa ord tycker jag själv kan trösta, när det känns svårt. Kram!!

Svar: Tack, och du har rätt! Man måste till slut vända all skit man är med om till något bättre. Och våga hoppas igen. Jag vet att du vill väl. Jag hoppas att du mår bra och att ditt lilla knytte växer sig stark och frisk! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela