dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Vattnig

Publicerad 2013-10-23 21:46:57 i Allmänt,

Följer en blogg som inte uppskattar bilder på flytningar etc - jag är rörande överens med denna person. Jag tycker också att det är lite att "gå över gränsen" när man lägger ut sådana bilder, iaf inget jag vill ta del av. Men alla gör förstås som de vill - absolut!
 
Iaf, vad jag anser vara ok är förstås detaljsnack kring detta - kanske låter knäppt om jag nu är emot bilder. Men sån är jag, och detta är min blogg, och jag får skriva vad jag vill. Yes! Till saken hör nu att jag råkar ha börjat få ganska ordentligt med flytningar, vattniga sådana, och jag börjar naturligtvis raskt fundera i banor av ägglossning. Kommer jag ihåg det rätt, man lägger det bakom sig fort tydligen, om jag säger att vattniga flytningar har man precis innan ägglossning? Det blir googlevarning på detta ikväll. Definitivt. Och naturligtvis väcks ett litet hopp i mig, tänk om, tänk om. Förmodligen inte. Men att det återigen tänds ett hopp är en välkommen känsla.
 
Naturligtvis ska jag bort hela helgen. Tågbiljetter köpta. Hälsa på en vän. Borde man ställa in? Nej, det känns galet om något. Lite förarbete och hoppas att den kommer i början av veckan om den överhuvudtaget kommer. Och kommer den och det inte ger något, vilket är det troliga, så får jag iaf mens och vi kan börja med pergotime, då hinner vi med en kur innan ivf-försöket....och så skenar tankarna iväg...herregud vad barnlöshet gör med en!

Kommentarer

Postat av: drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2013-10-24 07:12:41

Man blir helt knäpp av det här :) haha.

Jag visste inte att det fanns bloggar som la ut såna bilder, fy usch blää! ALDRIG att jag skulle göra det. Däremot tycker jag att det är helt OK att skriva att de är vattniga, trådiga eller vad de nu är. Det har jag också gjort!

Hoppas du får ägglossning! Fast efter helgen då ;)

Svar: Haha, jo det existerar..;) ja, ägglossning efter helgen vore fint, tack för tummarna!
Anna

Postat av: Jennie

Publicerad 2013-10-24 08:00:19

haha jag har sett såna bilder på Familjeliv :// Men! Jag har alltid vattniga flytningar ett par dagar innan ägglossning. Sedan slajmiga, haha. Och efter ÄL blir de vita igen :)

Svar: Jag hoppas samma mönster följer för mig. Men negativt ältest nu på morgonen...
Anna

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-10-24 08:01:31

Ville bara säga att jag älskar din blogg =).
Ta det bara lugnt och ha en skön helg =).Själv ska jag också iväg nästan mitt under äl så man har ju nästan ångest haha..Men man måste ju leva med!
Kram

Svar: Tack Hanna, det värmer att någon tycker om den :) japp, man får leva med det - för man kan ju inte sluta leva...;)
Anna

Postat av: Intejag

Publicerad 2013-10-24 09:32:19

Håller med dig tillfullo, ord känns mycket bättre, då kan man ju i alla fall bestämma i sin egen hjärna hur det ser ut. Men bilder, näe. Lite vill jag hålla hemligt.

Svar: Precis!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela