dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

10+2

Publicerad 2013-09-24 23:56:57 i Allmänt,

Förut var jag en person som blev irriterad på en gravid kvinna som pratade i veckor rörande sin graviditet. Vem fan vet vad de menar om de säger 17+3, rena rama grekiskan. Kändes som att de talade ett språk, och ville tala ett språk, som bara gravida fick vara en del av. Tala i månader - så man förstår, tänkte jag. Nu har det vänt lite, jag kommer på mig själv med att tala på samma sätt. För att månader inte säger så mycket, jag måste tänka efter vilken egentlig månad jag är i. Men frågar någon - de få som vet - vilken vecka jag är i så vet jag exakt. 10+2 idag. Imorgon 10+3. Jag blir faktiskt lite irriterad på mig själv nu. 

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2013-09-25 11:04:29

Haha, jag brukar säga att jag är i vecka 17 om jag är i vecka 16+. Jag vet inte ens vilken månad det räknas som, för man kan ju räkna lite olika?! Blir bara förvirrad, haha!

På skolan så var det en som frågade mig hur långt gången jag var, varpå jag svarade att jag var i den veckan jag var i. Och hon bara tittade på mig och fattade ingenting. Hon sa att det säger inte henne så mycket.

Så man glömmer nog bort också, att inte alla vet vad man menar. Haha! Ens egna lilla gravid-bubbla ;)

Svar: Så är det! Jag vet precis hur frustrerad jag blev när någon pratade veckor. Men nu går det inte att prata i annat än veckor - var sak har sin tid antar jag ;) p.s. jag anger också att jag är i v. 11 när jag är i 10+. Det var så barnmorskan sa och det är så appen räknar. Så då jobbar jag så ;) d.s.
dujaghanvi.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela