dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Att trivas på jobbet

Publicerad 2013-09-26 07:14:18 i Allmänt,

Har vantrivts på jobbet sedan våren. När jag insåg att jobbet inte blir bättre. Började nytt jobb inom samma företag i januari. Det har med anledning av detta varit ett extra ångestfyllt halvår. Hemma har allt känts skit för att jag inte kunnat tänka på något annat än att bli gravid/ägglossning/mens/ivf. På jobbet har jag bara velat gå hem. Men till vad? Inget bra år. Nu när det vände tänkte jag att jag skulle drabbas av lite härlig entusiasm och glädje - lite sådär generellt i livet. Så blev det inte. Jobbet är lika illa fortfarande. April känns som räddningen. Men det är det ju inte. Det är bara att skjuta upp problemet. Men vem vill vara arbetslös och föräldraledig. När företaget dessutom köper ut sina anställda som måste sluta annars, pengar som jag då går miste om, om jag skulle få för mig att göra något så drastiskt som att säga upp mig.
 
Jag borde bara bita ihop. Men jag är för orolig i själen antar jag. Men vad gör jag? Med chefer och kollegor i USA. Ensam i lilla Sthlm - det är så det känns. 
 
Fan också. Måtte det bli april nu, nu, NU! Så blir det dags att ta tag i arbetssituationen sommaren 2015. 
Längtar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela