dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

19 april

Publicerad 2014-04-19 08:27:33 i Graviditet, Hopp, Längtan, Missfall, Sorg,

Så kom dagen. Dagen som jag har svårt att släppa. 19 april - vårt BF om det inte hade gått som det gick. Jag känner mig fortfarande väldigt ledsen över det. Kan liksom inte släppa det. Men är idag ofantligt tacksam över att vara gravid igen. Annars tror jag den här dagen hade varit än värre. 
 
Nu hoppas jag bara att vårt nya BF kvarstår. Så att inte även det datumet kommer svärtas ner för all framtid. Nu betyder liksom hela november hopp för mig. November som jag annars sett som en ganska tråkig och grå månad ser jag på som en månad i glada färger och hopp om framtiden! Fånigt kanske. 
 
Idag tänker jag låta mig vara ledsen om jag blir det. I min värld har vi förlorar ett extremt efterlängtat barn. Det kan ingen säga något om. Är det min känsla så är det så. Önskar att det hade gått annorlunda. Den känslan tror jag dock kommer förbytas i november till att "det var precis så här det skulle bli för att just Du skulle få komma till oss". 
 
Flummigt inlägg kanske? Men känslor som de är - rakt upp och ner. 
 

Kommentarer

Postat av: Fröken Klänning

Publicerad 2014-04-19 09:03:09

Kände samma sak i januari. Många vänner fick barn runt samma datum som vi skulle ha fått, men trösten fanns liksom i det lilla pyret som flyttat in i magen. November blir er lyckomånad! Klart du ska sörja det som aldrig blev, men jag tror du har rätt i att när november närmar sig kommer den sorgen kännas lite enklare att hantera.


Glad påsk på er!

Svar: Ja det är tungt, men fruktansvärt mycket lättare med något nytt i magen. Det har fullkomligen regnat barn över oss, och en ska komma vilken sekund som helst.. Men november är det vår tur! Så måste det vara! Glad påsk till dig med!
Anna

Postat av: A

Publicerad 2014-04-19 13:28:24

Det är ju dina/era känslor som spelar roll i en sådan situation, ingen annans <3
Jag hoppas du får en fin påskhelg!
Kram

Svar: Tack för dina ord! Och hoppas du också har en fin påskhelg! Kram
Anna

Postat av: Jennie

Publicerad 2014-04-19 14:33:06

Stor kram och glad påsk!!

Svar: Kram och tack detsamma! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela