dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Berörd

Publicerad 2014-04-18 07:14:18 i Missfall,

En läsare har mist sin lilla i magen. Och jag gråter. För hennes skull. För deras skull. För alla som måste gå igenom ett missfall. Över minnet av vårt missfall. Det är så hemskt och fruktansvärt att gå igenom det, det trodde jag aldrig förrän jag själv gjorde det. "Naturens gång". Ja - men inte fan blir det lättare för det! 

Man får sörja. Är det ett barn, och inte naturens gång för mig, så är det ett barn man förlorar. Oavsett hur liten räkan är som dansat runt där i. 

Jag var hemma några dagar i samband med missfallet, och sen skrapningen, en vecka sammanlagt ungefär. Jag behövde mer. Några månader senare blev jag sjukskriven p.g.a. akut utmattning och ångest. Ett resultat av att jag inte tog hand om min sorg ordentligt när det hände. 

Ta hand om er där ute! 

Kommentarer

Postat av: A

Publicerad 2014-04-18 17:48:47

Så sorgligt. Ännu något att oroasgöver. Hur ska man orka? <3

Svar: Ja, usch! Man klarar väl mer än vad man tror..tackolov!
Anna

Postat av: Sandra

Publicerad 2014-04-18 20:27:47

♡♡♡♡♡

Svar: Stor kram!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela