dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Graviditetsapp

Publicerad 2014-04-03 18:18:53 i Graviditet, Missfall,

Har precis upptäckt att gravidappen har en liten samling poddavsnitt också, trivsamt tänkte jag. Och satte naturligtvis, min vana trogen, raskt på det avsnitt som handlade om missfall. Såklart. 

En kvinna delade i avsnittet med sig av sin upplevelse. En total lycka fram till v12 då allt föll samman i samband med kub. Då embryot hade visat sig dött i v8. Det var fem år sen det hände, och hon hade två friska barn idag. Ändå grät hon när hon berättade om det. Hur starkt det kan vara, en sorg över något som egentligen inte fanns, i 12 veckor. Känner igen mig i allt hon sa, och det gjorde naturligtvis saken ännu starkare när de hade exakt samma händelseförlopp som vi. 

Jag grät lite där jag gick min raska promenad. Det där vill jag aldrig uppleva igen, nu hoppad jag att vi följer hennes senare del av historien också. Den om två (gärna tre!) friska barn! 

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2014-04-03 19:03:59

Jag hoppas jag kan ge dig lite positivitet.. vi har båda sett våra små frön, båda med tickande små hjärtan och vi har båda fått höra av läkare att allt ser fint och bra ut.. detta ska gå vägen.. de flesta som har drabbats av missfall har ofta fått reda på det omkring v.12 och har då fått veta att den lille dog redan i vecka 7-8 typ.. vi har sett våra efter dem veckorna, då mycket som kunde ha hänt inte har drabbat oss, våra små lever fortfarande.. och våra odds för att lyckas är så mycket bättre än de som tyvärr inte har sett deras lilla med tickade hjärta.. oj va jag svamlar men jag vill helt enkelt bara säga att jag hoppas och tror att vi kommer få uppleva vår största kärlek och lycka!! :)

Svar: Du har rätt! Det kommer gå galant det här! Ser fram emot tisdag, då kommer det nog kännas extra bra! Men heja oss nu, och framförallt bebbarna!!!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela