dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Vecka 11 (10+0)

Publicerad 2014-04-10 06:33:25 i Framtidstro, Graviditet,

Ja det tar sig! Önskar fortfarande att jag kunde skriva "så här långt har vi aldrig varit förut", det har vi ju dessvärre. Men då hade vi inte sett en liten levande i slutet av vecka 10 dansa runt framför våra ögon! Jag känner att jag lite smått börjar tro på det här. Att jag landar lite i det. Lite till för varje dag. 
 
Igår surfade jag lite barnvagn till och med. Inte för att det är något vi ska införskaffa nu. Men mest för att få vara i känslan, känslan av att bli föräldrar! 
 
Mina symptom har avtagit något de senaste dagarna. Inte lika öm i brösten, knappt alls. Men de känns stora och lite uppblåsta. Det var ett tag sen jag kände av växtvärk. Men det ömmar liksom i magen och den känns varm - som att det pågår något där inne. Och det gör det ju faktiskt. Dessutom är jag inte alls lika trött längre. Somnar inte på dagarna och har svårare för att somna på kvällen. 
 
I påsk har vi bestämt att vi ska berätta för våra föräldrar. Vi har inte vågat tidigare. Vi har velat göra allting annorlunda mot sist. Så min och hans bästa vänner är de enda två som vet. Och efter kubtestet berättar vi för syskon och vänner. I den ordningen. Många vet att vi håller på med ivf, och jag har ljugit ganska friskt om insättning i förra veckan. Men de får ta det. De får hantera att det är så här vi ville göra. "Ingen annan" säger ju något förrän efter vecka 12, så ibland kan jag bli irriterad över att vi förväntas berätta hej vilt om detta. Även vi har ett privatliv. Men det har jag redan skrivit ett helt inlägg om ;) 

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2014-04-10 07:52:26

Åh vad härligt =)..

Svar: :)
Anna

Postat av: sockernosen

Publicerad 2014-04-10 11:43:46

Helt rätt! De jag har berättat för ligger på hela tiden och vill veta hur det går. Jag vet att de gör det till största delen för att de bryr sig (resten är simpel nyfikenhet). Ibland kan jag tycka att det är okej men ibland vill jag inte berätta exakt hur saker och ting är, det blir väldigt intimt. Svår balansgång kan jag känna.

Svar: Ja det är en svår balansgång. För vi har ju ändå bjudit in till detta då vi berättade. Men om man svarar lite undvikande, att "jo det går framåt och bra" - jag vet inte? Men känner man inte på sig när man ska sluta fråga då tänker jag. Så jag säger bara att det går så bra det kan, att vi inte har några svar. Punkt. Frågvisa som fortsätter efter det bedömer jag som bara nyfikna, inte bara välmenande.. Men det är som du säger svårt..
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela