dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Vid förra kubtestet

Publicerad 2014-04-13 07:26:53 i Graviditet, oro,

Räknade ut att vi vid förra kubtestet var i vecka 11+1. Denna gång kommer vi vara i vecka 11+6. Och så slår det mig plötsligt att samma dag, på morgonen där i vecka 11+1 så kom det en liten brun blödning. Så pass stor att det syntes ordentligt på pappret. Vet inte om jag har förträngt det? Men nu har jag plötsligt det som delmål, inget brunt/rött vecka 11+1! Och jag inser själv det oresonliga i det! För denna gång fick vi ju se liten i vecka 9+5. Då hade den lille redan slutat leva sist. Jag vet inte varför jag hakar upp mig om och om igen på vad som hände förra gången? Både det bra och det dåliga? Blir ganska trött på mig själv! Kan jag inte bara tillåta mig själv att vara glad? Det här är ju en ny plutt! En plutt som hittills verkar må bra! Det finns inga likheter med den vi förlorade. Ändå snurrar hjärnspöken runt i huvudet! 
 
Det är fem dagar sen vi fick se sprattel och fin hjärtaktivitet! Det känns som fem veckor sen - minst! Och jag blir liksom aldrig nöjd, särskilt länge, på den positiva bekräftelse vi får. Vill bara ha mer! 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2014-04-13 09:17:48

När har du kub-test?

Svar: 23/4...
Anna

Postat av: kmp

Publicerad 2014-04-13 11:30:09

Jag tycker inte det är så konstigt att du jämför med den förra graviditeten. Hoppas och tror att du blir mer lugn och harmonisk efter kub.

Svar: Nej, det blir väl så..önskar jag kunde låta bli bara.. Ja hoppas att detta kubtest blir något helt annat och att vi efter det kan få landa i att vara gravida!
Anna

Postat av: Tove

Publicerad 2014-04-13 19:57:15

Jag hoppas verkligen att den där ihållande oron försvinner!

Varma kramar!

Svar: Tack snälla du! :) kram
Anna

Postat av: Tove

Publicerad 2014-04-13 19:57:38

Jag hoppas verkligen att den där ihållande oron försvinner!

Varma kramar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela