dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Barnmorskan

Publicerad 2014-08-26 05:56:43 i Allmänt, Graviditet, Lillan,

Allt gick bra hos barnmorskan igår. Min livmoder följer sin egen kurva och har vuxit 6 cm till. Järnvärdet är bättre nu när jag ätit järntabletter en månad, så barnmorskan var nöjd med värdet. Men jag ska fortsätta äta. Lillans hjärta slog fint och troligen låg hon med rumpan nedåt. Hur man nu kan känna det? Fascinerande! 
 
Man blir bara så glad över att allt ser bra ut. 
 
Men är så fruktansvärt trött. Vad händer med den där extraenergin som skulle komma i mitten av graviditeten. Den kom aldrig. Eller så försvann den galet fort?!
 
Ikväll får vi middagssällskap av ett mysigt par med deras lilla tremånaders. Tänk, snart är inte den lilla minst, och snart har hon en blivande kompis! Hissnande och fantastiska tanke! 
 
Och med start imorgon ska jag faktiskt vara lite ledig igen. Tog inte så mycket semester och känner mig fruktansvärt trött och skulle vilja bara va. Så det ska vi göra. Inget speciellt. Utan bara några lediga dagar. Tänkte kanske tvätta lillans alla kläder. FIxa med hennes spjälsäng. Eventuellt åka till en barnbutik och köpa smågrejer. Leta efter en fäll. Men inga måsten, bara vad jag känner för. Vad vi känner för. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela