dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Knappt

Publicerad 2014-08-18 18:47:59 i Graviditet,

Hon har knappt rört sig på hela dagen. Känner mig orolig och stressad över det och försöker komma ihåg om barnmorskan sa att man skulle ringa förlossningen om hon ändrade rörelsemönster? Eller bara om hon inte rör sig alls? Jag kanske är överdriven. Maken säger att hon säkert bara är trött. Och jag har ju känt henne. Bara inte så starkt och så mycket som annars. 

Är jag fånig? 

Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2014-08-18 19:25:20

Om hon är mkt lugnare än vanligt är det bra att kolla upp. Att du har känt henne är ju jättebra och det är säkert ingen fara. Ring barnmorskan för rådgivning.

Svar: Tack!
Anna

Postat av: Intesomvitänkt

Publicerad 2014-08-18 19:35:09

Känner du henne ofta men bara svagare? Jag tycker absolut du ska ringa om du är orolig. Jag får också panik när det blir sådär men det är ju oftast bara en lugn period :) som brukar ju komma igång igen. Det var en dag förra veckan när jag var riktigt orolig men på kvällen blev det fart igen. Har du testat att dricka riktigt kallt vatten och lagt dig ner? Testa även att äta något sött. Några tips som jag har fått. Men som sagt. Bättre att ringa istället för att oroa dig. Kram

Svar: Väldigt sällan och svagt. Ringde dit, som du och Therese föreslog, de bad mig dricka något sött och ligga ner. Kände henne en gång svagt efter det. Vet inte om vi kanske åker in? Kram!
Anna

Postat av: Intesomvitänkt

Publicerad 2014-08-18 20:22:30

Okej. Åk in om du är orolig. Det skadar ju inte. Men fokusera på att faktiskt känner henne. Tänk på det och andas. Jag är säker på att allt är fint men tycker du ska åka om du känner att du vill det!

Svar: Tack! Vi är på väg in nu. Skulle aldrig förlåta mig själv om det gick att göra något och vi suttit kvar hemma..
Anna

Postat av: Intesomvitänkt

Publicerad 2014-08-18 21:02:19

Och fånig är du verkligen inte!

Svar: Nej, du har rätt. Kanske bara väldigt orolig.. Tack för ditt stöd! Kram
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela