dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Mars

Publicerad 2014-08-11 08:17:01 i Allmänt,

"Jo men jag har tagit beslutet att lämna min familj om tio år för att åka till Mars, och för att aldrig någonsin komma tillbaka, för det går inte att komma tillbaka". Hur tar man det som familj? Som fru till en man som tycker att forskning och rymden är viktigare än dig och ert gemensamma barn! Visst - vi runt omkring får väl vara glada att det finns människor som gör sånt. Men hur är det att stå nära, bredvid, att bli bortprioriterad? 

Och säg nu att han inte blir uttagen. Han får inte följa med. Men han har ändå visat klart och tydligt vad han prioriterar. Vill man leva med en sådan man? Köper man läget och tänker "tur att han inte fick åka, nu kan vi fortsätta som familj"? 

Mystiskt. Fascinerande. Galet. Skrämmande. Allt på samma gång! 

Nej, är glad att min mans ambitioner, och mina egna också för den delen, stannar här på jorden. 

Kommentarer

Postat av: Escaping Reality - ett nytt liv

Publicerad 2014-08-12 10:24:38

Jag tror att man tar det lite på samma sätt som alla frukar till män i andra farliga jobb t.ex. i militären. Man vet att ens partner prioriterar annorlunda och vill göra något för alla. Jag skulle ha svårt med det men jag förstår ändå på något vis hur man kan tänka.

Svar: Fast jag tycker det är lite annorlunda mot tex militärinsatser. Då finns det ju en rimlig chans att komma hem igen. Det gör det inte om du åker till Mars. Då är du där. Om du kommer fram. Punkt. Men det är tur att det finns människor som ställer upp på det antar jag, precis som du säger.
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela