dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Tvätt

Publicerad 2014-08-29 07:51:03 i Lillan, Längtan,

Ägnade ett par timmar av gårdagen åt att tvätta lillans kläder, förbereda spjälsängen. Jag blir mer eller mindre tårögd när jag gör det. Det är så fantastiskt att få förbereda, få drömma sig bort till när hon är här! Samtidigt som man ska försöka njuta av det vi nu kan göra, som kommer bli svårare med lillan hos oss. Sitta hos frisören i lugn och ro, äta på restaurang, sova ut. Ja ni vet det där som man ska njuta av men som man egentligen skiter i för att man bara vill att hon ska komma nu, nu, nu! 

Men försöker verkligen: Var hos frisören häromdagen och igårkväll blev det restaurangbesök och bio. 

Återkommer med en liten recension om gårdagens föräldrautbildning som vi tackolov fick plats på även denna gång! 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2014-08-29 09:41:20

Fin blogg =)

/Emma

Svar: Tack ska du ha! :)
Anna

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2014-08-29 18:14:49

Jag förstår att du längtar! Alla förberedelser är så mysiga på slutet!
Nu har vår lilla dotter kommit till världen, punktlig som hon var 00,32 på BF+1. Och jag kan säga-det är fantastiskt! Alla sa alltid till mig med "njuuuut nu" men det finns inget som går upp mot det här, det kan jag säga! Sömnbrist och andra jobbiga saker, ja, men som sagt, det är värt varje sekund :)

Svar: Va härligt och vad glad jag blir för er skull! Åh lite avundsjuk ;) men snart är vi där! :) hur gick förlossningen? Kommer du skriva något om det på bloggen?
Anna

Postat av: Lilly

Publicerad 2014-08-29 23:56:31

Tvätta? Men inget har väl hunnit bli smutsigt ännu!

Postat av: Lilly

Publicerad 2014-08-29 23:56:32

Tvätta? Men inget har väl hunnit bli smutsigt ännu!

Svar: Nej, men jag sätter inte på henne, eller bäddar ner henne, i saker direkt från affären. Allt tvättas innan! Det gör jag med mina nyinköpta kläder/lakan också...
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela