dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Vagn och kombi

Publicerad 2014-08-04 07:45:53 i Graviditet,

Vi har en vagn. Den står här hemma hos oss och ska användas till vår dotter. Nyper mig i armen för sjuttioelfte gången den här graviditeten. Jo, jag är fortfarande vaken. Vi har fått låna brorsans vagn. Vi kom fram till att vi inte kan ett jota om vagnar. Och att då få möjligheten att låna en: antingen har vi denna tills lillan kan gå själv, eller tills vi vet vad som passar oss, om vi känner att vi vill ha en ny. Känns mycket bra, och ett sätt att lära känna barnvagnsvärlden på ett minst sagt ekonomiskt sätt! 

Dessutom har vi hunnit sälja vår kära cab. Och även köpt en kombi. Vi har tagit ett enormt stort steg i mina ögon. Att våga försöka förstå att det är dags för det nu. Att vi kommer bli föräldrar. Vi packade alltså in vår vagn i vår kombi igår och åkte hem. Galet. 

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2014-08-04 08:54:35

Åh så kul med vagn, längtar tills vi ska köpa :) men det är ju verkligen en djungel :P

Svar: Ja det kändes stort! Och min man såg så fin ut när han rullade iväg med den! ❤️ Det är en hemsk djungel! Så detta känns som en jättebra lösning!
Anna

Postat av: kmp

Publicerad 2014-08-04 21:48:46

Underbart! Jag har bestämt mig för att titta efter vagn om ultraljud går bra imorgon, om det finns nån bra deal.

Svar: Spännande! Vad tror du att du vill ha? Några tankar om märken eller så? Det kommer gå bra på rulet tror jag!
Anna

Postat av: kmp

Publicerad 2014-08-05 16:01:48

En Brio tror jag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela