dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Kommer ta tid eller inte ens hända

Publicerad 2014-12-13 22:22:31 i Livet som mamma,

Inser att det där med ett långt inlägg om förlossningen kommer ta tid. Kanske så lång tid att jag kommer hoppa över det. För tid är en bristvara i dessa tider. Har inte ens hunnit rota fram journalen och läst den. Ännu mindre reflekterat över den. Eller skrivit ner några rader om den. Vi får som sagt helt enkelt se om det ens blir något. 

Fröken upptar all min tid. De få ggr hon sover och jag är vaken och någotsånär fräsch i skallen tillägnas maken, slappande eller något nödvändigt. Plocka ur diskmaskinen tex. Igår köpte jag en timme och lyckades städa lägenheten så den iaf känns anständig. 

Tid för reflektion kommer när det kommer. 

Hoppas på en fin Luciahelg och tredje advent för er alla! 

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2014-12-14 12:06:04

Låt det ta tid och lev för stunden. Hittar du tid så gör det, annars vänta! Det värsta man kan göra är att ha för höga krav. Njut av varandra <3

Svar: Du har så rätt, ska leva för stunden och njuta av lillan! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela