dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Alla känslorna på en och samma gång

Publicerad 2014-02-03 10:28:00 i IVF,

Jag är en typisk listperson. Därför tänker jag nu skriva en kort lista över alla datum som jag längtar efter, som resulterar (förhoppningsvis) i något, milstolpar. Även om det är ganska korta mil vi pratar om just nu - tackolov. Men jag är nervös och uppe i varv. Vet inte var jag ska placera alla känslor och funderingar? Vilket ju är vad jag har bloggen till - så jag skriver ner dem i en lista. Och det är en lista över ett scenario som jag tror kan bli sanning. Hoppas kan bli sanning. Vi pratar 3 veckor. 3 veckor. Efter 2 års väntan. Ändå är jag så ivirg, nervös, orolig, glad - och alla andra känslor som får plats i en ivf-kropp - så att jag håller på att gå av: "Här kommer alla känslorna på en och samma gång, här kommer alla känslorna på en och samma gång..."
 
4/2 VUL
7/2 Äggplock
10/2 Insättning
24/2 Testdag (Eller blir testdag den 28/2 om man får insättning 10/2?)

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2014-02-03 18:10:31

Vi fick testdag 20 dagar efter äggplock...

Svar: Hmm...lång tid..tre veckor. Men det kanske är så det fungerar? Kommer du tjuvtesta? :)
Anna

Postat av: Lina

Publicerad 2014-02-03 18:39:26

Åh, ser verkligen ut som att datumen "rasslar in" när man kommit lite längre! Vi har bara ett datum än så länge.
Blodprov: 4/2 :)

Håller tummarna för er!

Svar: Ja, det är skönt med rassel! :) Hoppas det rullar på för er nu så att det går fort, fort!
Anna

Postat av: KMP

Publicerad 2014-02-03 21:55:25

Jag har testdag 17/2. Kommer nog inte kunna hålla mig tills dess...

Svar: Hmm..nej, man utvecklar ju en dragning åt testknarkarhållet i denna situationen. Så jag är helt på din bana, tjuvtestning it is!
Anna

Postat av: Hanna

Publicerad 2014-02-04 07:58:39

Klart jag kommer tjuvtesta =)..

Svar: :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela