dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Februari

Publicerad 2014-02-01 07:26:00 i Allmänt,

Så blev det februari. Februari var en ångestfylld månad förra året. Det var månaden en nära släkting kom till världen, vilket var fantastiskt, men det var också månaden då vi hade tänkt att februari kommer bli perfekt att få barn i, eftersom vi 9 månader innan fortfarande tänkte att det här kommer gå bra. Men i februari hade tiden kommit ikapp oss, ett barn kom till, men det var inte vårt. Vi hade försökt ett år och utredningen började, 14 februari började den för att vara exakt. Nu står vi här. Lika barnlösa. Men med en plan. Med hjälp. Och jag hoppas att denna februarimånad blir den sista som ofrivilligt barnlösa. Ja helst sista månaden som icke gravida. Att vi äntligen får vara en del av den där klubben om en månad. Kanske också blir inbjudna till sådana fester och middagar där det pratas barn och vi känner oss bekväma med det. Förväntansfulla.

Jag hoppas, tror och önskar.

Kommentarer

Postat av: Josefine

Publicerad 2014-02-01 18:28:56

Hej! Vi började vår utredning 14 feb också men, 2012. Igår började vi med nässpray för ivf, känns dock i nuläget som långt kvar tills vi får göra äggutplock, men skönt att det äntligen händer något konkret:) lycka till och jag håller tummarna! // josefine

Svar: Ännu längre väntan. Tack för att du delade med dig och jag hoppas lösningen för er är ivf, stort lycka till! Och jag håller med dig, det är SÅ skönt när det händer något konkret!
Anna

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-02-01 20:38:20

Jag håller tummarna!

Svar: Tack! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela