dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Fulgråta

Publicerad 2014-02-07 14:14:03 i Bitterhet, IVF,

Jag är bra på det nu, att fulgråta. Naturligtvis hade de inte växt. Eller en hade det. Men det gör man inte ett ivf-försök på. Och det förstår ju jag också. Det är ju rimligt och vettigt att inte slösa ett av våra försök på ett sketet litet ägg (som kanske inte ens är ett ägg utan bara en tom blåsa). Men jag har nog inte ens tänkt på att det kan bli så att det inte finns några äggblåsor att sticka hål på, efter injektioner i två veckor - vem fan tror det? Det jag har oroat mig för är:
- att det blir få ägg
- att äggen har dålig kvalité
- att äggen inte befruktas
- att vi inte får något till frysen
- att vi inte blir gravida
 
Jag har inte ens tänkt på att själva tillväxten av äggblåsor kan bli ett problem. Men nu vet jag. Det kan tydligen det. 
 
Så vad händer nu? Har det inte växt till sig ett helt gäng tills på måndag - vilket det inte verkade vara så stora förhoppningar kring - så avbryter vi försöket. Två härliga injektionsveckor till ingen nytta med andra ord. 
 
Happy Friday!

Kommentarer

Postat av: Klara

Publicerad 2014-02-07 16:23:38

Många tankar till dig!
Jag känner med dig, på ett av mina försök med pergotime växte det inte heller några ägg så även om man inte kan förstå en annan människa fullt ut kan jag ändå från hjärtat säga att jag vet hur lessen man är och hur orättvist det känns.

Fortsätt kämpa!

Svar: Nej, det gjorde det inte av pergotime för mig heller..så jag trodde liksom att de starkare grejerna "Would do it". Men icke. Jag man blir less! Jag hoppas ni får ordning på ert också! Tack för pepp! :)
Anna

Postat av: Camilla

Publicerad 2014-02-07 19:59:46

Om man avbryter ett försök, räknas det då? Jag har två gratisförsök att göra nu. Inte så kul om man får avbryta och räkna det som ett försök. Lycka till.

Svar: I vårt landsting (säger det, för det verkar skilja i så många frågor runt om i landet rörande detta - underligt nog) så räknas det inte. Det räknas inte som ett försök förrän en insättning är gjord. Så skulle inget befruktas så räknas inte det heller. Så det är ju skönt! Lycka till till dig med!
Anna

Postat av: Josefine

Publicerad 2014-02-07 20:58:24

Hmm vad segt.. Vi kör ju långa perioden så har sprayat en vecka nu.. Jag är så orolig för att det inte ska funka men hoppas på sprutstart 17/1.. Hoppas äggen tar sitt förnuft till fånga och börjar växa nu!!! Kram

Svar: Tack, hoppas jag med. Men tror inte riktigt på det tyvärr.. Hoppas på sprutstart för dig den 17e då! Kram tillbaka och lycka till!
Anna

Postat av: Hanna

Publicerad 2014-02-08 07:41:59

NEJ!!Det suger verkligen!Stor kram till dig!Fy vad orättvist!Trodde dom att detta ägg skulle släppa?Kan ju alltid hoppas så får ni försöka "som vanligt"..Men usch va tråkigt!<3

Svar: Ja du har rätt - det suger verkligen! Vet inte om ägget kommer släppa? Jag ska prata lite med dem på måndag om vad vi kan göra av det som iaf blivit? Kanske att man får ta ovitrelle iaf, och kanske makesinsemination eller bara "köra på"? Kram till dig med, hoppas på plus imorgon för dig! :)
Anna

Postat av: Fröken Klänning

Publicerad 2014-02-08 07:54:50

Fy fasiken vad orättvist. Det kändes ju så hoppfullt ändå. En klen tröst är att nästa gång blir det högre dos direkt istället, så ska ni få till det.

Kan nu ta ovitrell och som Hanna säger, försöka själva?

Svar: Ja vi får hoppas det. Funderat lite på det där med ovitrelle, försökt "omgrupera". Vad gör vi åt situationen och hur kan vi ändå bäst utnyttja den sketna äggblåsan som faktiskt fanns.? Kanske som du säger, eller varför inte en makesinsemination för att gardera? Jag ska kolla med läkaren på måndag!
Anna

Postat av: frideborgs

Publicerad 2014-02-09 02:25:00

Fy fan, vet hur det känns att inte få tillbaka något efter alla stick. Fortsätter hålla tummarna ändå!

Svar: Ja det känns så lönlöst... Tack!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela