dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Ruvardag 1

Publicerad 2014-02-15 05:37:50 i IVF, Längtan,

Då ruvar vi då. Ruvar. Är inte helt bekväm med ordet. Men kalla det vad som helst - bara det resulterar i ett barn om 9 månader så är jag nöjd. 
 
Lutinusen är en kladdig historia som jag gärna skulle leva utan. Nästan så jag tycker den är värre än sprutorna. Men, vad gör man inte? Bara att bita ihop och hoppas att det är de sista tabletterna/sprutorna jag behöver nyttja i dessa sammanhang. Har förstått att de även kan ge ömma bröst. Skriver under på den, ganska ordentligt också. Men, återigen, vad gör man inte? Ge mig ömma bröst och kladdiga flytningar och toppa med ett gäng sprutor om dagen i ett par år - I´ll take it - så länge vi får det vi vill ha! 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-02-15 10:18:00

Spännande, massa pepp!

Svar: Tack! :)
Anna

Postat av: Hanna

Publicerad 2014-02-15 13:40:31

Heja heja!Ja lutinus är inget kul alls!Fick ju ganska mycket biverkningar men den jobbigaste va nog yrseln.Alla andra har släppt nu.Däremot har jag fått grym huvudvär igen de 2 sista dagarna tilsammans med väldigt mycket besök på toan :).Hoppet lever än :).

Svar: Det är bra, det är långt ifrån kört. Såg att du hade mensvärk, jag har mensvärk av lutinusen, så det kan väl likaväl vara den för dig också? Dessutom har man ju lite mensvärkliknande vid graviditet... Jag fortsätter hålla tummarna för er!
Anna

Postat av: Hanna

Publicerad 2014-02-15 19:00:45

Ja har mensvärk men inte som vanligt..Och ibörjan med lutinus var det mer kramper och kände detta hela tiden..Nu molar det mer och kommer då och då..Men man överanalyserar ju sönder allting nu :D..Kram

Svar: Man gör ju det...men hoppas att det är känningar av graviditet! Så länge mensen är borta så...! :) Hoppas för er!
Anna

Postat av: Camilla

Publicerad 2014-02-15 19:57:36

Kan inte du sammanfatta ditt ivf försök. Hur många dagar med respektive spruta? Klockslag för sista puregon/menopur och orgalutran? Klockslag för ovitrelle? Jag är på dag fem idag och har precis tagit femte puregon sprutan och första orgalutran sprutan. Håller tummarna för dig :)

Svar: Tack för dina tummar! Lustigt att du efterfrågar det...jag har faktiskt skrivit ihop hela ivf-försöket - dag för dag, mängd mediciner etc.. Men tänkte lägga ut inlägget när hela ivf-försöket är avklarat. Men jag kanske kan göra en kortare variant och lägga ut redan nu.. Stort lycka till i er behandling!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela