dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Ruvardag 17

Publicerad 2014-03-03 07:03:50 i Graviditet, IVF,

Sista dagen innan kliniken meddelas. Vet inte varför jag "hakar upp mig" så på att jag vill ringa och meddela kliniken. Men på något sätt känns det mer på riktigt om man får göra det, och får en inbokad VUL-tid. Vill så gärna att VULet ska vara i v7. Läste någonstans på klinikens hemsida att man får göra ett VUL "ett par veckor" efter positivt test. Om jag nu räknar rätt så är jag i vecka 6 nu på onsdag, testdag tisdag, vilket betyder att vi inte skulle få göra VUL förrän i vecka 8...hoppas, hoppas man får komma redan vecka 7. Vill ha ett svar. Ser det bra ut. Verkar det ok? Har vi ett hjärta som slår - eller kanske två ;) ? Är så ivrig nu. Och längtar så fruktansvärt mycket efter att tiden ska gå, att vi ska vara i vecka 14-15, känna oss lite mer säkra (?!) och kanske en början till mage. 
 
Hur ska man kunna fokusera på annat?
 
Bröstvärk: öm i brösten, men de känns inte lika gigantiska
Mensvärk: kom en liten, liten attack under kvällen igår. Men inte alls som förut när jag haft jättemensvärk. Det känns skönt. Känslan av att få missfall och mens avtog lite.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela