dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Ruvardag 6

Publicerad 2014-02-20 13:33:00 i IVF,

Igår kväll hade jag lite underliga "stickningar" i magen. Som jag trodde att jag inbillade mig först, men nej - jag kände dem igen och igen. Fram och tillbaka under ca en timme. Inte de där karatäristiska "dragningarna" - som jag väljer att kalla dem - som jag hade den gången jag var gravid, men snuddade liksom lite, lite åt det hållet.
 
Idag fick jag en ljust, ljust brun flytning. Torkade mig frenetiskt 67 ggr efter upptäckten. Men inget mer kom. Vet inte? Katastroftankarna är nära nu - är det början till mens? Känns som en liten gnagade antydan till mensvärk. Förmodligen är det så. Varför skulle vi vara en av de där lyckliga som det fungerar på första ivf-försöket för? Varför? Men det är klart - man vill ju inte riktigt, riktigt tappa hoppet. Kan det vara en nidblödning? När sätter sig ägget? Är det runt ruvardag 6? Jag har ingen aning. Bäst jag googlar på det - eller så skulle jag bara ge fan i allt googlande. Men vem kan stoppa mig? Inte jag...
 
Galenskap. 
 
Jag är pessimist och sätter på mig en binda. 

Kommentarer

Postat av: frideborgs

Publicerad 2014-02-20 16:09:00

Fy ruvartiden är så jobbig. Känslorna är som en jojo. Tror inte det är kört ännu, det verkar vara ganska vanligt med lite blod hit och dit under en IVF-behandling. Dessutom verkar det som de där "stickningarna" är ett graviditetstecken för många.

Massa pepp nu, jag håller tummarna!

Svar: Ja - en ständig berg- och dalbana.Tänkte att det skulle vara lättare när man ruvade, som någon slags känsla av att "nu har vi och läkarna gjort allt vi kan, nu är det bara att vänta". Men ojoj vad fel jag hade - det är långt ifrån "bara att vänta" - en riktig pärs!Tack! :)
Anna

Postat av: A

Publicerad 2014-02-20 16:50:26

Som föregående talare sa, så verkar det vanligt med småblödningar. Jag förstårdin pessimism, det är som ens personliga försvar för att slippa bli mer besviken, om det inte skulle gå vägen. Som om detskulle hjälpa ! ;)
Jag hoppas för er!
Kram

Svar: Tack för ditt hopp! Uppskattat och jag hoppas du har rätt! kram
Anna

Postat av: Intesomvitankt

Publicerad 2014-02-20 19:17:16

Det kan säkert vara gammalt blod från äggplocket också :) det är helt otroligt hur man pendlar. Känner precis som dig "varför skulle vi lyckas på första försöket?". Ibland känner jag mig hoppfull men mest känner jag att det är kört. Klart jag kommer få mens!

Svar: Ja, pratade med kliniken - och hon sa samma sak. Äggplocket, insättningen eller vaggisarna..kunde vara boven, hon tyckte det var för tidigt att tänka mens. Lugnade lite. Men oron är gigantiskt stor! Känner som du - ibland hoppfull...men sällsynt..
Anna

Postat av: Sara

Publicerad 2014-02-20 23:11:54

Du, någon skall vara i gruppen där IVF funkar på försök 1! Håller alla tummar och tår att det är du!!

Svar: Tack för att du är lite positiv åt mig, det värmer! :)
Anna

Postat av: KMP

Publicerad 2014-02-20 23:25:45

Hur är det med flytningarna nu på kvällen? Nog kan det ha varit en nidis!

Svar: Det bidde inge mer utom den där flytningen, jag hoppas innerligt att du har rätt!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela