dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Sur, grinig och negativ

Publicerad 2014-02-16 20:43:00 i Sorg, Ångest,

En riktig skitdag idag. Är sur och grinig. Fräser åt mannen som inte fattar någonting. Känns som det är kört redan. Varför skulle det gå på första försöket för oss? Varför ska det gå överhuvudtaget? Ibland känner jag bara att jag vill ge upp. Skita i alltihopa. Orkar inte. Men vet inte vad jag skulle göra istället? Varför kan det inte vara rättvist? Varför kan det inte finnas en gräns för hur länge man ska behöva kämpa och orka vidare?

Skit. Skit. Skit.
Vad gör vi när det här försöket gått åt helvete? Då är det flera månader kvar till nästa möjlighet. Och för någon som varit ofrivilligt barnlös länge går den ekvationen ganska snabbt. Det betyder 2015 för vår del. 2015 blir vi kanske föräldrar. Hur ska vi orka? Hur ska vi ta oss igenom det här?

Har inte varit så här nära en graviditet sen innan missfallet. Men ändå känns det så jävla långt borta.

Kommentarer

Postat av: A

Publicerad 2014-02-16 22:47:32

Jag känner igen mig i mycket av det du skriver. Kanske vore det bra att berätta för mannen din, iaf lite om hur du känner (om du inte redan gör det såklart). Att prata är bra men jag vet att det kan vara svårt ibland. Måla inte fan på väggen redan, du behöver all optimism nu, var inte rädd, njut!

Kram

Svar: Du har rätt, men det är så fruktansvärt svårt att "stay positive"! Helst skulle jag bara vilja släppa allt till om 16 dagar..men ja..det är ju i princip det enda jag tänker på, så det är svårt och väntan kommer bli lång...Och ja - han vet. Han blev några bara lite förvånad när jag drog igång fräsandet igår morse..
Känns lite bättre idag, jag hoppas det håller i sig! kram till dig!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela