dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

3-månaders utan planering

Publicerad 2014-01-26 15:31:41 i Allmänt,

Idag har jag samlat mod till att träffa en 3-månaders. Han var förstås bedårande. Och det gick över förväntan, kanske mest för att hans föräldrar är ganska avslappnade "icke-föräldrar-typer". Alltså - inte allt fokus på barn. Utan de pratar mest om annat, och daltar inte en massa. Skönt. Sån ska jag bli när jag blir förälder.
 
De blev gravida "av misstag". Hur känns det? Återigen - så fruktansvärt, fruktansvärt orättvist. 

Kommentarer

Postat av: KMP

Publicerad 2014-01-26 16:02:50

Mm, man får inte tänka på sånt för då blir man bara bitter. Men visst sticker det i ögonen när andra inte ens tänkt på barn, blir oväntat gravida och sen inser hur fantastiskt och häftigt det är: "jag ångrar ingenting". Och en annan går runt och längtar efter det där fantastiska men får inte...

Svar: Ja bitter blir man, tycker det är svårt att låta bli emellanåt. Fast du har rätt - man kan inte gräva ner sig i sådana känslor, det har man ingenting för..
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela