dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Att slitas mellan hopp och förtvivlan

Publicerad 2014-01-21 16:09:38 i Allmänt,

 Pratade med läkaren idag - som inte var på plats för att mäta äggblåsorna som genererats av pergotime dubbelkur. Han var ganska positiv trots allt och trodde nog ändå att pergon kunde ha haft något med ägglossningen att göra denna månad. 
 
Han lovade att skriva ut ny pergotime om vi inte fick plats på ivfen denna månad. Känns som ett litet ess i skjortärmen måste jag säga. Så att slitas mellan hopp och förtvivlan är dagens verklighet. Kommer det vara så även resten av livet när vi väl fått barn? Jag tror faktiskt det. Välkommen till livet! 
 
Tänk om allt bara skulle vända och vi kunde skita fullständigt i både pergotime och ivf. Tänk om vi är gravida NU! Egentligen vågar jag inte tänja tanken. Och med tanke på mensvärken så är chansen nästintill obefintlig. Men man hoppas ju. Precis när man är på väg att ge upp igen så börjar man hoppas. 

Kommentarer

Postat av: frideborgs

Publicerad 2014-01-21 20:24:15

Det låter ju bra med Pergo om ni inte skulle få plats. Jag håller tummarna fortfarande iaf! Kram

Svar: Tack! Hållna tummar uppskattas! :)
Anna

Postat av: KMP

Publicerad 2014-01-21 21:19:42

Ja, en dag kommer vi ha glömt bort det här med barnverkstan, det finns såklart nånstans kvar i minnet att "det var en jobbig tid, de här åren av längtan", men vi kommer vara fullt upptagna av saker med våra barn och övriga liv. En tröst på ett sätt.

Svar: Jag hoppas att man glömmer, eller iaf förmildrar det, som du säger. Har lätt för att gå händelserna i förväg och redan börja oroa mig för nästa gång - dessvärre. Tänk om det blir flera års kamp varje gång...
Anna

Postat av: KMP

Publicerad 2014-01-21 22:05:52

Tala inte med mig om att oroa sig i förväg ;) Jag har fått en konstig oväntad blödning helt plötsligt mitt under Puregonbehandlingen och jag tänker genast att det är kört! :(

Svar: Fan! Att kroppen aldrig kan sköta sig som den ska! Hoppas du är ok!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela