dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Dubbeldos - ännu ett nederlag

Publicerad 2014-01-02 15:05:00 i Allmänt,

Nope. Dubbeldos biter inte på mig heller enligt läkaren. En liten rackare som var 13-14 mm bara. Den, eller någon av de andra, borde varit större nu, om pergon hade fungerar. Inget sexförbud och en förhoppning om äl inom 3 dagar trodde läkaren. Vilket nu i efterhand får mig att undra.. Om jag får äl (OM) om tre dagar så sker äl på CD 15. Det har ALDRIG hänt tidigare i min kropp. Då måste ju pergon ha haft någon betydelse, eller? Ja, jag fattar nog inte riktigt? Jag packar ner mina stickor i resväskan och fortsätter kontrollera. Om det tar tre dagar så infaller sedan mensen utmärkt. Om det tar några extra dagar gör inte det heller något, inte egentligen. Då hinner vi hem, har tillgång till ett apotek och kan vackert börja sticka sprutor i min mage! 
 
Kontentan: pergo fungerar inte. Mens kommer därmed lagom till hemkomst. Hemkomst=sprutdags=nöjd Anna. 
 
Dessutom har jag "mensvärk". Och det betyder i regel ägglossning inom kort. Äh - det här blir bra. Imorgon är jag i solen med världens finaste man. 

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2014-01-02 16:09:16

Vad konstigt. Min läkare sa att man ofta får äl senare än dag 14 med pergo, så någon nytta måste det ju ha haft?! Han menade att äl på dag 17 osv inte alls är konstigt.

Svar: Jag ska prata med min "riktiga" läkare den 21e, han kanske kan reda ut det. För som sagt, som jag skrev i svaret till KMP, det låter ju inte vettigt någonstans?! Nu ska det iofs bli intressant och se när jag faktiskt får äl också... Skumt. För om jag skulle få om tre dagar är det dag 15. Om jag skulle få om fem-sex dagar (vilket jag tror är mer troligt) så är det dag 17-18 dagar - oavsett så är det rekord för mig!
Anna

Postat av: KMP

Publicerad 2014-01-02 18:36:23

Varför säger läkaren å ena sidan att Pergotime inte biter på dig, och i nästa andetag att du kan få ÄL om tre dagar?

Svar: Jag fattar inte riktigt heller. När jag var där och då tog jag bara in att de inte hade växt som de skulle. De borde vara större vid detta laget. Men när jag gick därifrån och insåg att om jag skulle få äl om tre dagar, eller fem-sex dagar också (!) så är det ju ändå rekord, och nästan "normal" mens.. Jag har en bokad tid tisdagen den 21 januari med min fertilitetsläkare, var en stand in idag p.g.a. julledighet. Han kanske kan bringa lite klarhet i det.. För jag håller med, det låter ju helsnurrigt. Varför blir jag så snurrig när jag är där så att jag inte har vett att tänka till och fråga?!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela