dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Förra graviditeten

Publicerad 2014-01-25 11:47:10 i Allmänt,

Förra graviditeten fick jag vad jag klassade som ett spökstreck på BIM. Alltså - assvagt streck på en sticka från billigatester.se. Ger de stickorna utslag tidigare? Har fått sådana indikationer när jag surfat runt lite. 
 
Testade med CB idag. Inte ett digitalt, utan det andra som ska ge ett plus i rutan. Hade inte kunnat vara mer minus. 
 
Men efter varje timme som går utan mens, eller indikationer på mens, så ökar naturligtvis hoppet. Vet inte hur jag ska hantera det? Hur jag ska tolka detta? Fan också, kom nu mensen - slå hål på falska förhoppningar och låt mig bÖrja trycka sprutor i veckan! 

Kommentarer

Postat av: Votivi filii

Publicerad 2014-01-25 12:38:44

För egen del så hade jag detta bekymret förra året, efter en hormonstimulering kom aldrig mensen. Så efter X antal gravtest och kontakt med RMC, blev det ett extra VUL för kontroll. De kunde inte hitta något som bekräftade varför mensen uteblev, så för mig var det bara att köra med en kur Primolut-Nor.

Vet hur jobbigt det är att bara vänta, för om mensen inte kommer så brukar ju det vara ett tecken på att det äntligen gått vägen.

Kram

Svar: Det är väl där det kommer sluta är jag rädd..med primolutnot. Kanske är lika bra, då kanske vi får plats med ivfen :) Ett försök att se det positiva!
Men visst är det jobbigt - frånvarande mens ska ju vara förenat med goda besked...
Kram tillbaka! :)
Anna

Postat av: Josefine

Publicerad 2014-01-25 14:39:42

Hej! Jag går också och väntar på mensen, för antar att det inte blivit något denna gång heller.. Orkar inte få ett minus så väntar lite till.. På måndag ska vi dock till rmc för tal om ivf, så bara att vänta och se.. :) sedan jag slutade med pergo har intervallen blivit längre, hade en läkare som skrev ut pergo typ 6 mån i rad och de på rmc tyckte inte det var bra, så nu 3e mån utan ingenting. Bara ha tålamod antar jag, lycka till med allt:) kram

Svar: Tråkigt att du är i en liknande situation, hoppas du är gravid! Har du testat? Bra att ni kommit igång och får hjälp, hoppas det löser sig för er snart! Kram
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela