dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Inför första IVF-VUL:et

Publicerad 2014-01-30 08:02:00 i IVF,

Hoppas nu innerligt att de kommer förvånas på kliniken imorgon över hur bra det ser ut. Hur många ägg de tror sig kunna plocka ut och ja - äckligt positivt hoppas jag att det blir helt enkelt.

Vi får se imorgon.
 
Igår tittade jag på "Drömmen om ett barn" - igen - på tv3play. Det par man fick följa under själva äggplocket fick ut 3 ägg, och sjuksköterskan sa att det var normalt. Att allt är normalt, för att alla har olika förutsättningar, och därmed är allt normalt. Och hon har ju rätt. Man kan inte gå runt och hoppas på 15, för det kommer förmodligen inte hända. Men det är klart att det vore trivsamt. Och allt kanske är normalt. Men, man vill ju vara onormalt bra på att göda ägg, iaf i den här situationen. 
 
I hemlighet hoppas jag att det ägg som förhoppningsvis sätts in i oss om ett par veckor delar sig och blir två. Det vore fantastiskt att få tvillingar. Men nu ska jag inte bli girig, lycka vore att få barn överhuvudtaget, men det vore häftigt med två...

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2014-01-30 11:35:50

Jag tycker också det hade varit häftigt med 2 =).Så är man klar sen haha =)..

Svar: Nja...jag hade nog velat ha tvillingar och en liten rackare till...3 är den magiska siffran för oss, men vi får se, och jag ska inte vara girig...men drömma får man! :)
Anna

Postat av: frideborgs

Publicerad 2014-01-30 12:02:23

Jag får alltid höra att det är kvalitet framför kvantitet. De finns dom som fått ut 20 ägg och inget har befruktats. Andra får ett ägg som befruktas och blir en graviditet. Jag fick tre och alla befruktades första gången. Nu senast blev det två och ingen befruktning... För det mesta brukar det gå jättebra, stirra dig inte blind på antalet, även om det förstås är svårt, massa pepp!

Svar: Jag försöker tänka det, kvalité framför kvantitet. Du har rätt - ingen idé att stirra sig blind på antal...även om det känns svårt..man tänker ju - såklart - att ju fler desto fler chanser, men det behöver ju såklart inte vara det. Av tre kan ett vara guldägget, av 18 kan ett vara guldägget... Tack för pepp! Ska bli spännande imorgon att se vad som hänt!
Anna

Postat av: KMP

Publicerad 2014-01-30 19:07:13

Jag skulle vilja ha ett barn + ett tvillingpar :)

Svar: :) Låter perfekt i mina öron!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela