dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Jag sa det

Publicerad 2014-07-21 07:48:56 i IVF,

Var på en möhippa nyligen som jag tidigare nämnt. Vid ett tillfälle dök IVF upp som samtalsämne för att någon kände någon som kände någon som hade gjort IVF. Då knep jag inte ihop mer, trots att jag inte kände hälften av dem som medverkade på möhippan så deklarerade jag att detta var en ivf-graviditet. Att vi dessutom hunnit med en spontan graviditet och fått missfall i vecka 12. Det bara flög ur mig, alltihopa. Det var skönt. Nu känner de inte bara någon som känner någon som gjort ivf. De känner/har pratat med en som faktiskt tagit sig igenom det. 

Tror många blev lite chockade. Men det kändes bara lite kul att chocka. Kanske något jag kommer ägna mig mer åt så småningom.. 

Min bästa vän var med på tillställningen och kramades efteråt. Hon tyckte jag var stark som sa det. Hon är som min dagbok och vet precis hur jag känner/tänker kring allt. "Bra att du sa det, du gjorde ingen stor sak av det, bara konstaterade det, och hur jobbigt det varit, och sen lämnade vi det." 

Applåderade faktiskt mig själv lite! :) 

Kommentarer

Postat av: Escaping Reality - ett nytt liv

Publicerad 2014-07-22 02:27:57

Bra gjort, jag kan tänka mig att det kändes skönt när det väl var sagt. Starkt av dig!

Svar: Tack:) Det kändes bra, jag vet faktiskt inte varför det är så laddat fortfarande bara..?
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela