dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Senaste

Publicerad 2014-07-12 09:18:42 i Graviditet, Tacksamhet,

Senaste krämpan är att jag vaknar med svullna och sovande händer. Skumt. Men jag klagar inte. För gravid är jag så in i h...e.. Och det är det enda som räknas. 

Min man behandlar mig som en skör porslinsdocka. Bär allt och vill gärna hålla i mig också. Om jag skulle ramla. Vilket jag faktiskt gjorde häromdagen. Men det gick bra! 

Solen skiner och idag tar vi en lugn vilodag vid poolen. Efter lite äventyr igår känns foglossningen mer än på länge och det ska bli skönt att vila lite. 

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2014-07-12 19:24:09

Det kallas karpaltunnelsyndrom! Inte alls ovanligt vid graviditet och beror på att det blir svullet och trångt där en av handens nerver passerar från underarmen genom den så kallade karpaltunneln ut till handen. Försök se till att du inte sover med böjda handleder (ofta "viker" man ju in händerna när man sover), det finns skenor man kan ha på sig när man sover. Lycka till med resten av graviditeten önskar en annan gravid (som också fått kämpa sig igenom upprepade missfall, IVF och en herrans massa sprutor...)

Svar: Där ser man, ett namn på den krämpan också! :) Ska försöka undvika vinning av handleder, och ta ett snack med barnmorskan om skenor när jag kommer hem om det fortsätter. Tänker att det kanske bättras på av värmen också..? Men vad vet jag? Tack för tips och förklaring! :) och stort lycka till i din graviditet också! Och grattis!!!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela