dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Familjeliv

Publicerad 2014-06-08 06:39:34 i Allmänt,

Idag ska jag göra något som känns lite underligt och väldigt olikt mig. Samtidigt som det känns bra och som om de vore nära, gamla vänner. För drygt ett år sen halkade jag in på en tråd på familjeliv. Ni vet. "Uppslagsverket". Varken första eller sista gången jag gör det såklart. I början läste jag lite i en tråd, efter något välriktat googlande förmodligen. Sen väcktes något intresse och jag skapade en profil och började skriva i samma tråd. Till slut var vi ett gäng tjejer i samma ålder, och i samma skede i livet - vi försökte alla med första. Vi forsatte skriva till varandra på daglig basis. Och gör fortfarande. Nu är det dock en privat grupp så vi delar med oss av foton och diskuterar inte bara barn utan allt i livet. Känns naturligt att ha kontakt med dem minst någon gång om dagen. 

Av någon anledning har alla av oss haft det ena eller andra problemet kring barnagörandet. Har det varit lätt att bli gravid för någon av oss så har det istället slutat med missfall, några med upprepade missfall. Vissa är gravida, men det har tagit uppåt två år. Jag är den enda som gjort ivf. Men en ligger i startgroparna. Tror att det är det, att det inte - av slumpen antar jag - varit lätt eller inte är lätt för någon av oss som svetsat oss samman lite extra. 

Så föll det sig så att fem av oss är i Sthlm samtidigt. Och har bestämt oss för att ta en fika ihop. Idag. Spännande. Nervöst. Och jättekul. Allt på samma gång. Men jag tror jag kommer gilla dem lika mycket in real life som på chatten. 

To be continued...

Kommentarer

Postat av: axsson

Publicerad 2014-06-08 09:54:01

Åh vad kul! Jag har också en grupp från familjeliv där vi alla började försöka samtidigt. Nu har vi en hemlig grupp på fb där vi pratar om allt varje dag. Vi ska styra upp träff snart med. Vi är 12 st och jag är enda som inte är gravid/har fått barn än. Men ändå är dom ett enormt stöd :)

Svar: Ja det var verkligen jättekul! Va skönt att du finner stöd genom dem, trots att jag förstår att det är jobbigt att va "ensam kvar". Då är det bra tjejer du chattar med :)
Anna

Postat av: Tove

Publicerad 2014-06-08 19:20:02

Å, så roligt! Det får du berätta om senare! Jag är också på Familjeliv ibland. Det var mycket oftare förr, men nästan alla i alla trådar jag har varit med i, har fått barn nu. Så jag har inte orkat vara inne på länge och definitivt inte lika ofta som förut! Jag bloggar hellre och får ett enormt stöd av familj, vänner, kollegor och andra bloggare (;-)) i stället!

Hoppas ni får roligt!
Många kramar!

Svar: Tack vi hade det jättetrevligt! Kul att det kan va så, långt över förväntan måste jag säga! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela