dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Konstig natt

Publicerad 2014-06-27 03:51:45 i Graviditet,

Det jobbiga med den här natten är, främst det uppenbara, att jag är vaken. Varit vaken en timme, sen innan 3. Och jag vaknade av kraftig värk i rygg och mage. Magen var alldeles hård och öm. Det har i princip gått över nu. Men riktigt läskigt ett tag. Och dessutom ett väldigt otrevligt uppvaknande. Tror det blev för mycket stress igår. Var en extremt hektisk dag och min kropp orkar helt enkelt inte med det på samma sätt längre. Jag måste nog inse mina begränsningar. 

Det fina med att jag är vaken nu är att jag känt lillan väldigt tydligt och starkt igen. Nu mitt i natten har hon varit på riktigt, riktigt sparkhumör. Och med handen på magen har handen guppat runt friskt. Härligt! Och extra härligt när man vaknar av värk att få det kvittot. Hoppas hon vänt sig tillbaka utåt med sina små fötter och händer så att det fortsätter kännas så här mycket! 

Nu återstår "bara" en sak. Att få somna om. Blir en kort dag på jobbet dock, tolkar denna natt som att jag behöver ta det lugnt. 

Kommentarer

Postat av: A

Publicerad 2014-06-28 23:49:00

Det låter så himla mysigt (buffandet)! Hoppas & längtar att jag får känna detsamma snart <3

Kram

Svar: Det är mysigt! Och jag hoppas verkligen också att du snart är där!! Kram
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela