dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Överväldigad

Publicerad 2014-06-13 15:32:20 i Framtidstro, Glädje, Graviditet, Längtan,

Känner mig överväldigad. Överväldigad och lycklig. Lycklig och tacksam. Tacksam för att vi äntligen får uppleva det här. Det är vi som pratar om vårt barn, vår tjej som ska komma till oss. Och det om bara några ynka månader. Vi grät lite hos barnmorskan. Det blev ganska emotionellt. Att allt såg normalt och bra ut är, jag vet inte? Mer än fantastiskt. Fantastiskt täcker det liksom inte. Han fick en liten present av mig när vi kom hem som jag hade förberett. En pappabok och ett eget badlakan till vår lilla tjej, en sån där med huva, som jag fick för mig att införskaffa häromdagen. 

Svärmor grät och alla andra är lyckliga, för vår skull och för sin egen. Känns härligt att alla är så involverade i detta. 

Det visar sig att min livmoder ligger i framvägg och det kan, behöver inte, ta lite längre tid att känna mycket. Barnmorskan sa att från vecka 25 ska vi känna varje dag. Innan dess är det inga konstigheter. Lillan var ganska lugn idag, knölade runt lite och visade upp alla sina 10 fingrar och 10 tår, och snurrade runt lite grann när barnmorskan skulle kolla hjärna och sen lårben. Men allt såg bra ut. Bra och normalt. Och till slut kunde vi inte hålla oss längre "kan du se vad det är för kön?". Och ja, till 99,9% är det en liten tjej. Vårt lilla halvsvenska/halvsydamerikanska mirakel ❤️. 

Vi hann även en sväng till den "vanliga" barnmorskan idag. Den tid som blev inställd i onsdags. Valde att spara hjärtljud till nästa gång vi ses i slutet av juli. Den som spar han har ;) Annars förhörde vi oss mest kring mitt järnvärdet som fortfarande såg ok ut. Och om vi behöver tänka på något speciellt innan resan till Spanien. Egentligen inte. Mer än att va försiktig med solen för min huds skull. Och renlighet, undvika pengar och sådär - mycket handsprit. Nu råkar handsprit redan vara en av mina bästa kompisar. Så det ska nog gå bra. Ska även kolla upp så att flygbolaget inte kräver intyg på hur långt gången jag är. Och i så fall skulle jag höra av mig så fixar de ett. 

I helgen lutar jag mig tillbaka och njuter. Ska träffa vänner i min hemstad. Och bara drömma mig bort, till dagen vår lilla tjej kommer! 


Kommentarer

Postat av: drommaromettplus

Publicerad 2014-06-13 15:55:22

Så glad för eran skull!! Grattis till dottern.

Svar: Tack! :)
Anna

Postat av: kmp

Publicerad 2014-06-13 16:15:29

Roligt :) Jag blir också rörd när jag läser ditt inlägg. Tänk, en liten tjej.

Svar: Ja verkligen! Tänk! Snart är du här du med, fantastiskt! Och lika fantastiskt hade det ju varit med en kille!
Anna

Postat av: Axsson

Publicerad 2014-06-13 16:54:13

Åh vad underbart!!
Den där boken har jag spanat på som jag ska ge till sambon när vi fått se att den lilla där inne är på riktigt oxh mår bra :)


Svar: Kul att vi hade samma tanke! :) Snart är ni där, äntligen!!
Anna

Postat av: Intesomvitankt

Publicerad 2014-06-13 17:08:43

Grattis till lyckat RUL. Visst är det underbart? :)

Svar: Helt fantastiskt! Tack! :)
Anna

Postat av: Emelie

Publicerad 2014-06-13 17:34:22

Åh en liten tjej, så roligt :) själv har både jag och Robin gissat på att vi får en liten tjej, återstår att se om det stämmer :)

Svar: Vi hade också lagt våra slantar på en tjej, och det var fantastiskt att få det bekräftat! Fast hade varit lika underbart att bli motbevisad också förstås ;) snart är ni där!!
Anna

Postat av: E86

Publicerad 2014-06-13 18:20:15

Grattis! Kan tänka mig att de är underbart att se. Lycka till & grattis.
Följer din blogg, tycker den är bra skriven.

Svar: Tack snälla! Och kul att du gillar bloggen :)
Anna

Postat av: enlangvantan

Publicerad 2014-06-13 20:08:14

Underbart! Så roligt!!!

Svar: Ja det känns helt underbart!
Anna

Postat av: Tess

Publicerad 2014-06-13 22:01:43

Grattis! Blir alldeles tårögd när jag läser, det är verkligen underbart att höra! Är verkligen glad för er och alla andra som lyckas! Ett barn är ett mirakel <3

Svar: Tack snälla du för fin kommentar! Värmer! :)
Anna

Postat av: Frida

Publicerad 2014-06-14 03:21:53

Grattis till ett lyckat RUL!, och ett stort stort grattis till en frisk liten tjej, :) detta kommer gå så fint de resterande veckorna, bebis i november :)

Svar: Tack snälla du! Ja satan i gatan vad jag längtar till november nu! ;)
Anna

Postat av: A

Publicerad 2014-06-15 02:04:20

Åh, jag blir alldeles tårögd och rörd av detta! Grattis till ert mirakel, er prinsessa! Och vilken fin bok, en sådan längtar jag efter att själv få ge till min man i framtiden <3

Svar: Tack! Och tack snälla du för en så fin kommentar!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela