dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Drömma

Publicerad 2014-04-06 07:23:19 i Hopp, Ångest,

Sist, vid den första graviditeten, tillät jag mig själv drömma ganska friskt. Tänkte att "efter allt som varit kan vi ju inte dessutom drabbas av ett missfall". Jag hade fel. Det kunde bli värre. Nu undrar jag om man därför inte ska tillåta sig själv att drömma? För säkerhetsskull. Fast jag vill ju få drömma. Jag vill ju tro att detta går bra och att vi får barn i november. Det kittlar i magen när jag tänker på det. I så fall kommer vi ha en liten prutt på jul! Fantastiskt!

Ibland svävar jag iväg i det positiva. Men sen nockar djävulen ängeln som sitter på den andra axeln och så är jag tillbaka i negativiteten. Låt ängeln vinna för bövelen! 

Kommentarer

Postat av: Ninni

Publicerad 2014-04-06 10:15:59

Tillåt dig att drömma! Skulle mot förmodan något hända så kommer du inte bli mindre ledsen. Sen kommer du fortsätta oroa dig, efter v. 13 innan rul. Innan du känner bebis sparka, när bebis har börjat sparka fast du inte kännt nått på en dag. När bebis är född, ska den bli sjuk, tänk om något händer.. de jag ville komma fram till är att du kommer säkerligen alltid vara orolig som mamma. Men Tillåt dig att drömma! Tillåt dig själv att må bra och hoppas! Ha drömmar för ditt barns framtid!!de mår ni båda bäst utav :) ♥

Svar: Du har rätt! Det är ett livslångt oroande! Jag hoppas kunna njuta och drömma efter vecka 13..:)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela